کد خبر: ۲۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۷ - 2018December 26
با اجرای طرح تحول سلامت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرها مورد توجه قرار گرفت. پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها دایر شد و خدمات زیادی به شهروندان ارائه کرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: شناسایی، تشخیص و مراقبت از بیماری‌های روان‌پزشکی در حوزه سلامت ازجمله اولویت‌های این دفتر است.

به گزارش شفاآنلاین، علی اسدی در مراسم آغاز به کار کارگاه ملی سه روزه طرح تحول سلامت روان که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است با بیان این که برنامه‌های حوزه سلامت و روان در قالب ۱۰ و ۱۲ سرفصل تعریف ‌شده، اظهار کرد: شناسایی، تشخیص و مراقبت از بیماری‌های روان‌پزشکی<Psychiatry> در حوزه سلامت از جمله اولویت‌های این دفتر است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرها مورد توجه قرار گرفت.  پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها دایر شد و خدمات زیادی به شهروندان ارائه کرد.

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: این طرح باوجود برخی چالش‌ها، از دستاوردهای نظام سلامت است و در بسیاری موارد در حوزه سلامت مانند سلامت و روان، تغذیه و بیماری‌های غیر واگیر که مغفول مانده بودند، موردتوجه قرار گرفت.

اسدی تصریح کرد: قبل از اجرای این طرح تمرکز حوزه سلامت فقط در حوزه روستایی بود؛ با این که ۶۰ میلیون نفر در شهرها زندگی می‌کردند، آنها از نظام بهداشتی بهره چندانی نمی‌بردند.

وی ادامه داد: در راستای طرح تحول سلامت هزار و ۶۰۰ کارشناس سلامت روان علاوه بر کارشناسان تغذیه در مراکز بهداشتی درمانی ظرف دو و سه سال اخیر جذب شدند که دستاورد بزرگی در این حوزه است.

وی، شناسایی و تشخیص بیماران روانی، ارائه خدمات به آنها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از خودکشی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دفتر سلامت روانی عنوان کرد و گفت: مصرف مواد مخدر، مواد دخانی و الکل عوارض بسیاری به همراه دارد که علاوه بر آسیب‌های جدی بر جسم و روان به اقتصاد و اجتماع نیز زیان زیادی وارد کنند که با ارائه خدمات از سوی مراکز جامع سلامت به این افراد می‌توان از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کرد.

اسدی طرح تحول سلامت را انقلابی در این حوزه دانست و گفت: در ۳۵ سال گذشته نظام سلامت نسبت به بیماری‌های واگیر، مراقبت از مادران و واکسینه کردن افراد در برابر بیماری‌های واگیردار تمرکز داشت و موفق هم عمل شد، اما موارد زیادی نیز مغفول ماند.

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تعداد مراکز خدمات سلامت وزارت بهداشت را در کشور ۲هزار مرکز در ۳۱ استان اعلام کرد.

در ادامه دکتر محمدرضا دهقانی - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز تعداد مراکز بهداشتی و درمانی استان را ۱۵۹ مورد بیان کرد و گفت: ۴۰ درصد بیماران غیربومی از خدمات بهداشتی و درمانی استان استفاده می‌کنند که این امر نشانه اعتماد مردم سایر استان‌ها به پزشکان و مردم این منطقه است.   ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: