کد خبر: ۲۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018December 25
در این روش از امواج پرتوان و متمرکز اولتراسوند ( ماورای صوت) جهت جوانسازی استفاده می شود. این روش علاوه بر صورت در جوانسازی ناحیه گردن و قسمت های فوقانی تنه نیز کاربرد دارد
شفا آنلاین>سلامت>هایفو روند درمانی منحصر به فرد در میان روش های غیرتهاجمی جوانسازی پوست می باشد زیرا که بدون تخریب ظاهری و عوارض خاصی بافتهای عمقی تر پوست تا عمق حدود 5 میلی متر را تحت تاثیر قرار داده و با تحریک انقباض الیاف کلاژن و همینطور کلاژنسازی<Collagenization> مجدد باعث بهبود نمای پوست و عملا کاهش افتادگی صورت می گردد. در این روش از امواج پرتوان و متمرکز اولتراسوند ( ماورای صوت) جهت جوانسازی استفاده می شود. این روش علاوه بر صورت در جوانسازی ناحیه گردن و قسمت های فوقانی تنه نیز کاربرد دارد.

به گزارش شفا آنلاین:با توجه به جدیدتر بودن این روش نسبت به روندهای لیزری جوانسازی، طیفی از مزیت های کاربردی در مورد آن مطرح است که در ذیل به آنها اشاره می شود:


- اثر طولانی مدت: به نحوی که اثربخشی یک جلسه هایفو تا بیش از یک سال باقی می ماند و بر خلاف اکثر لیزرها نیاز به جلسات متعدد ماهانه نیست.

- نقاهت خاصی ندارد: در هایفو پوست دچار زخم یا التهاب سطحی نمی شود و بلافاصله بعد از آن می توان فعالیت های معمول روزانه را ادامه داد

.- عدم وجود عوارض جدی: هایفو در صورت انجام صحیح همراه بروز عوارض جدی مانند اسکار و کبودی نمی باشد.

- اثربخشی قابل توجه در سفت کردن پوست

- اثربخشی قابل توجه در کاهش افتادگی و لیفت نسبی صورت به ویژه ناحیه تحتانی صورت و تا حدی ابروها

در برخی موارد نیز بهتر است هایفو استفاده نگردد که در ذیل به آنها اشاره می گردد:

- عفونتهای سطح پوست مانند تب خال

- زخم و التهاب شدید پوست

- بارداری

- افتادگی شدید پوست: در این موارد روند های جراحی جهت درمان افتادگی پوست توصیه می گردد.

- سن بالای 65 سال: معمولا افتادگی پوست در این سنین شدید است و با هایفو بهبود نمی یابد.

- تزریق اخیر ژل: در صورت انجام هایفو با فاصله نزدیک بعد از تزریق ژل امکان جذب یا جابجایی ژل تزریقی وجود دارد. البته تزریق ژل بعد از انجام هایفو ایرادی ندارد. و حتی باعث بروز اثرات بیشتر درمانی می شود.

- جراحی اخیر دندان و قرار دادن ایمپلنتهای دندانی: هایفو ممکن است باعث جابجایی ایمپلنتهای صورت شود لیکن انجام ایمپلنت دندانی بعد از هایفو منعی ندارد.

در مجموع هایفو روشی ایمن و موثر در جوانسازی پوست به ویژه تحریک سفت شدن و لیفت پوست می باشد. هایفو را می توان با شروع روند شل شدن و کاهش تون پوستی جهت جلوگیری از افتادگیو لیفت نسبی پوست مورد استفاده قرار داد. سن مناسب هایفو بین 30 تا 60 سال می باشد که همزمان با شروع روند افتادگی پوست بوده و هنوز افتادگی شدید پوست روی نداده است که با درمان هایفو می توان از شلی و افتادگی های شدیدتر پوست هم پیشگیری کرد.

پزشک آنلاین
دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: