کد خبر: ۲۱۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
با حمله سلول های سرطانی، بدن شما ممکن است با از دست دادن وزن مواجه شود. بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان تشخیص داده نشده به طور غیر منتظره ۱۰ پوند یا بیشتر از وزن خود را از دست می دهند
شفاآنلاین>سلامت>بیشتر دردها دلیل وجود سرطان نیست. دردهایی که مداوم هستند و به دلایل نامشخصی ایجاد می‌شوند حتما باید تحت بررسی قرار گیرند.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان <Cancer>گاهی اوقات بدون هیچ علامت هشدار دهنده ای گسترش می یابد ولی در اکثر موارد همراه با هشدارهای جدی است.

شناخت هرچه زودتر این علائم تشخیص احتمالی سرطان را زودتر و شانس زنده ماندن را بیشتر می کند.

سرفه مداوم: سرفه به خاطر علل زیادی بروز می کند و می تواند ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، و یا حتی رطوبت کم باشد. اما این علامت می تواند نشان دهنده بروز سرطان ریه باشد اگر برای یک مدت طولانی با وجوددرمان های مختلف باقی بماند. سرفه های مکرر که منجر به گرفتگی صدا می شوند و سرفه های خونی را باید جدی گرفت. سرفه مداوم همچنین می تواند گاهی نشانه ای از سرطان تیروئید باشد.

تغییرات پوستی: این تغییرات اغلب به سرطان پوست ربط دارند. لکه های سفید در دهان نیز می توانند نشانه ای از ابتلا به سرطان دهان باشند. توده یا برآمدگی زیر پوست می تواند نشان دهنده تومورها از جمله سرطان سینه باشد. تغییرات پوستی دیگر از جمله لکه های تیره یا هیپرپیگمانتاسیون، افزایش رشد مو، یرقان و سرخی را باید جدی گرفت.

سرطان بدون هیچ علائم هشدار دهنده: در حالی که بسیاری از سرطان ها دارای علائم هستند، برخی از انواع آنها نیز هیچ علامتی ندارند تا به مرحله پیشرفت نزدیک شوند؛ مثل سرطان پانکراس. سابقه خانوادگی این بیماری و همچنین تورم مکرر لوزالمعده ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را افزایش دهد. برخی از موارد ابتلا به سرطان ریه نیز ممکن است بدون علامت سرفه پیشرفت کند.

تغییرات وزن: با حمله سلول های سرطانی، بدن شما ممکن است با از دست دادن وزن مواجه شود. بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان تشخیص داده نشده به طور غیر منتظره ۱۰ پوند یا بیشتر از وزن خود را از دست می دهند. در واقع کاهش وزن غیر منتظره می تواند اولین نشانه سرطان باشد. البته کاهش وزن بدون علت البته به بیماری های دیگری مانند پرکاری تیروئید، نیز مرتبط است. اما در سرطان های مری، ریه، لوزالمعده و معده نیز علامت شایعی است.

تب یا از دست دادن خون: تب واکنش بدن به عفونت یا بیماری است. تب در افرادی که سرطان دارند، یک علامت است به این معنا که سرطان به یک منطقه جدید گسترش یافته است. تب به ندرت از نشانه های اولیه سرطان است ولی می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان خون، لوسمی یا لنفوم باشد.

برخی از سرطان ها نیز ممکن است با خون ریزی غیر معمول شروع شود. به عنوان مثال سرطان کولون یا رکتال با خون در مدفوع همراه است در حالی که خون در ادرار نشانه های از سرطان پروستات و مثانه است. این مهم است که در صورت بروز علائم این چنینی یا ترشحات غیر معمول با پزشک مشاوره کنید.

درد و خستگی: خستگی غیر قابل توضیح یکی از دیگر علائم سرطان و از شایع ترین آنها است. خستگی برجسته ترین علامت ابتلا به لوسمی است. علاوه بر این که می تواند به از دست دادن خون و سرطان های دیگر نیز ربط داشته باشد. در برخی موارد و در صورت متاستاز، سرطان باعث درد می شود. سرطان های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و مقعد با درد کمر همراه هستند.

آوای سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: