کد خبر: ۲۱۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 19
گروهی از پزشکان پیشکسوت و صاحب نظر از هم اکنون به کارشناسی دقیق این لایحه در مواد مربوط به امور پزشکی مشغول شده‌اند که نتایج آن در اسرع وقت به حضور عالی ارسال می‌گردد
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست سازمان نظام پزشکی، در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار بازنگری در پیش نویس لایحه تعزیرات قانون مجازات اسلامی در مواد مرتبط با امور پزشکی پیش از ارائه به مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش شفاآنلاین ، محمدرضا ظفرقندی رئیس شورای عالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی<medical> طی نامه ای به ریاست قوه قضائیه خواستار توقف و بازنگری در لایحه تعزیرات قانون مجازات اسلامی در پیش نویش ارایه شده به مجلس شورای اسلامی شد.

در متن این نامه آمده است: همانگونه که استحضار دارید پیش‌نویس فصل تعزیرات قانون مجازات اسلامی که نسخه‌ای از آن به این سازمان واصل شده حاوی مواد و مطالبی در خصوص حرفه پزشکی و اِعمال آن است. توضیحاً‌ آن که تعاریف و واژگان به کار رفته در مواد راجع به امور پزشکی در پیش‌نویس مذکور با ادبیات و عرف خاص حرفه‌مندان پزشکی تفاوت فاحش و مغایرت اساسی دارد و فقدان هماهنگی میان جرم انگاری اَعمال و اَفعال اهل حرف پزشکی با واقعیات عملی و دانش روز پزشکی در بسیاری موارد به چشم می‌خورد.

بدیهی است که این امر، اسباب توسل پزشکان به حُزم و احتیاط بیش از حد را فراهم آورده و الزام پذیرش ریسک توسط پزشکان را که از جمله اوصاف ضروری در اعمال حرفه تلقی می‌گردد، از آنان سلب می‌کند. در این صورت متضرر اصلی در این میان بیماران و به عبارتی آحاد جامعه خواهند بود.

علی‌هذا مستدعی است دستور فرمایید جهت ارائه نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی کل کشور به عنوان عالی ترین نهاد صنفی و حرفه‌ای حرفه‌مندان پزشکی، لایحه مذکور متوقف و با حضور کارشناسان مجرب حوزه پزشکی مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

ضمناً گروهی از پزشکان پیشکسوت و صاحب نظر از هم اکنون به کارشناسی دقیق این لایحه در مواد مربوط به امور پزشکی مشغول شده‌اند که نتایج آن در اسرع وقت به حضور عالی ارسال می‌گردد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: