کد خبر: ۲۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 15
سازمان غذا و دارو سلامت پفک تولیدی با ذرت تراریخته دامی را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند
شفاآنلاین> اجتماعی> سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو سلامت پفک تولیدی با ذرت تراریخته دامی را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین:کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره خبر تولید پفک با ذرت دامی تراریخته در دو کارخانه استان البرز گفت: بنابر گفته‌های دوستان ما در جهاد کشاورزی دو کارخانه تولید پفک از ذرت‌های تراریخته برای تولید محصول استفاده کرده‌اند.

جهانپور اظهار کرد: دوستان ما در جهاد کشاورزی دید اقتصادی داشتند و از منظر سلامت ایمنی موضوع را اعلام نکردند.

تولید پفک با ذرتی که نصف قیمت دارد

وی ادامه داد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به جنبه‌های مالی و اقتصادی در مورد استفاده از ذرت‌های تراریخته خوراک دام برای تولید محصول اشاره کرده‌‌اند زیرا ذرت خوراک دام با ارز ترجیحی اما ذرت مورد استفاده در صنایع غذایی با ارز نیمایی وارد می‌شوند که در این صورت ذرت مورد استفاده در صنایع غذایی 2 برابر خوراک دام قیمت خواهد داشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تأکید کرد:‌ ایمنی و سلامت پفک با ذرت دامی تراریخته در دست بررسی است و ظرف چند روز آینده تفاوت‌های احتمالی در مورد استفاده از ذرت دامی با ذرت مورد استفاده از صنایع غذایی اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام اداره بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دو کارخانه پفک اقدام به تولید محصول با ذرت تراریخته دامی کرده‌اند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: