کد خبر: ۲۱۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
سن بلوغ جنسی دختران در ایران حدود ۱۰ سالگی تعریف شده است، لذا دخترانی که قبل از سن ۹ سالگی، علائم بلوغ را نشان دهند، از آن تحت عنوان بلوغ زودرس نام برده می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعیسلامت>یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بلوغ زودرس در دختران موجب کاهش اعتماد به نفس و اضطراب می‌شود، گفت: دیدن فیلم‌ها و صحنه‌های جنسی موجب بلوغ زودرس می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مختار ویسانی درباره عوارض بلوغ زودرس در دختران اظهار کرد: سن بلوغ جنسی دختران در ایران حدود ۱۰ سالگی تعریف شده است، لذا دخترانی که قبل از سن ۹ سالگی، علائم بلوغ را نشان دهند، از آن تحت عنوان بلوغ زودرس نام برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بلوغ زودرس در دختران موجب چاقی و کوتاهی قد می‌‌شود، افزود: پیامدهایی همچون اضطراب، احساس حقارت، کاهش اعتماد به نفس، افت تحصیلی و حتی گرایش به ارتباط با جنس مخالف نیز از عوارض بلوغ زودرس است.

این روانشناس کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: از جمله عللی که می‌تواند منجر به بلوغ زودرس شود ژنتیک، تغذیه نادرست همچون مصرف چیس و پفک، غذاهای چرب، مصرف فست فودها، چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک کافی، دیدن فیلم‌ها و صحنه‌های جنسی <Sex scenes>است.

ویسانی تاکید کرد: والدین در صورت مشاهده علائم بلوغ زودرس در دختران به‌ویژه زیر هشت سال، نیاز است که به یک متخصص غدد جهت تزریق آمپول مخصوص تاخیر و کند کردن روند بلوغ جنسی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: والدین و اطرافیان کودک که به نوعی با او در تعامل هستند در صورت مشاهده بلوغ زودرس در کودک می‌توانند به یک روانشناس متبحر جهت مدیریت مسئله بلوغ و پیشگیری از پیامدهای منفی بلوغ زودرس، مراجعه کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: