کد خبر: ۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 07
شفا آنلاین-نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش فرهنگ کار در کشور گم شده است و تا زمانی که نتوانیم برای ارتقای این فرهنگ کاری انجام دهیم، بیکاری همچنان ادامه خواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین،عبدالرضا مصری روز چهارشنبه در سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتعال تاکید کرد رشد اقتصادی از طریق تولید ملی ایجاد می شود که آن نیاز به بهره وری نیروی انسانی دارد.

وی افزود: نیاز ما در بازار کار باید با نظام آموزشی کشور مطابقت داشته باشد، در صورتی که این دو مقوله با هم منطبق نباشد، بیکاری در کشور ادامه می یابد.

به گفته مصری امروز مهارت از دانشگاهها بیرون رفته است و تربیت نیروی انسانی فقط بر دانش تاکید دارد.

این نماینده مجلس با انتقاد از تاسیس دانشگاه در هر روستابی از کشور گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی حاضر نیستند مشاغلی که جنبه علمی و فنی دارد را انجام دهند.

وی با بیان این که کتابهای دروس قدیم بر پایه مهارت آموزی طراحی شده بود، افزود: ادبیات کنونی ما بر پایه مدرک گرایی تنظیم شده است ،در حالی که مدرک فقط انتظار ایجاد می کند و بازار کار پاسخگوی آن نیست.

به گفته مصری در کشورهای آلمان و سوئیس تلاش های بسیاری برای ارتقای سطح مهارت انجام شده است و نیروی انسانی در این کشورها حرف اول را می زنند.

حماسه اقتصادی و نقش آموزش های مهارتی در تحقق آن، طراحی نظام آموزش مهارتی با رویکرد نظام جامع مهارت و فناوری و زیر نظام های آن، ارتباطات فراملی و آینده پژوهی در حوزه آموزش های مهارتی و توسعه اخلاق حرفه ای در آموزش های مهارتی از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

در این همایش یک روزه که در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، کارشناسانی از کشورهای هند و پاکستان و همچنین آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی ) حضور دارند و مقالاتی ارائه می دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: