کد خبر: ۲۱۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 12
قرار گرفتن در معرض هوای آلوده می‌تواند سلامت افراد را بسیار به خطر اندازد و در این میان زنان باردار بیش از دیگران دچار مشکل می‌شوند. محققان دانشگاه یوتا واقع در ایالات متحده آمریکا، برای اولین بار گفتند که قرار گرفتن حتی یک هفته در هوای آلوده می‌تواند خطر سقط جنین را تا ۱۶ درصد افزایش دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان همیشه هشدار داده‌اند که قرار گرفتن طولانی‌مدت در هوای آلوده، به قلب و شش‌ها صدمه می‌زند و خطر تولد کودک مبتلا به کم‌وزنی را بسیار بالا می‌برد. اما اکنون محققان دانشگاه یوتا می‌گویند، حتی قرار گرفتن یک هفته در هوای آلوده موجب سقط جنین می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:قرار گرفتن در معرض هوای آلوده <Polluted air>می‌تواند سلامت افراد را بسیار به خطر اندازد و در این میان زنان باردار بیش از دیگران دچار مشکل می‌شوند. محققان دانشگاه یوتا واقع در ایالات متحده آمریکا، برای اولین بار گفتند که قرار گرفتن حتی یک هفته در هوای آلوده می‌تواند خطر سقط جنین را تا ۱۶ درصد افزایش دهد.

کارخانجات صنعتی، خودروها و دیگر دستگاه‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، هوای شهرها را بسیار آلوده کرده‌اند و این هوا نیز به سلامت انسان، صدمات بسیاری وارد می‌کند. هر کس که در این نوع هوا زندگی می‌کند، به طور متوسط ۲/۶ سال از طول عمر خود را از دست می‌دهد که البته در مناطقی که آلودگی هوا در شدیدترین حالت خود قرار دارد، تا هشت سال از طول عمر افراد می‌کاهد.


آلودگی هوا برای تمام قسمت‌های بدن مضر است. در چنین هوایی، ریه‌ها به سختی کار می‌کنند و سلول‌هایشان دائما در حال صدمه و تخریب است. عملکرد قلب هم سخت‌تر می‌شود و احتمال تولد کودک نارس یا سقط جنین در زنان باردار افزایش می‌یابد.

محققان دانشگاه یوتا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵، هزار و ۳۰۰ زن باردار را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند، زنانی که در معرض هوای آلوده حاوی مقدار بالایی ازن، نیتروژن و ذرات ریز معلق (در حد دو تا ۲/۵ میکرون) قرار داشتند، ۱۶ درصد بیشتر از دیگران گرفتار سقط جنین شدند. برخی از این زنان حتی فقط هفت روز در هوای آلوده قرار گرفته بودند. در ضمن خطر سقط جنین در سه ماهه اول بارداری بسیار زیاد است و زنان باردار باید تا حد امکان در هوای آلوده نباشند.

محققان می‌گویند، هوای فضاهای بسته هم می‌توانند به آلودگی هوای بیرون باشد اما با استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا می‌توان این فضاها را از آلودگی پاک کرد. زنان باردار برای اینکه بارداری سالمی داشته باشند، باید مراقب هوایی که در آن تنفس می‌کنند، باشند.دیلی‌میل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: