کد خبر: ۲۱۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 04
مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در پیشگیری از تشکیل پلاک دندانی مؤثر است البته در این راستا استفاده از جرم‌گیری هر 4 یا 5 ماه یکبار نیز توصیه می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> بیماری‌های لثه جزء بیماری‌های خاموش و البته پیشرونده است، یک متخصص جراحی و درمان بیماری‌های لثه با بیان این موضوع به «ایران» می‌گوید: بیماری‌های لثه در مراحل ابتدایی درد یا علامت هشدار دهنده‌ای ندارند اما در مراحل پیشرفته با تغییر رنگ و التهاب لثه و همچنین بوی بددهان و حتی لقی دندان خودنمایی می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر امید مقدس با تأکید بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در پیشگیری از بیماری‌های لثه می‌افزاید: مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در پیشگیری از تشکیل پلاک دندانی مؤثر است البته در این راستا استفاده از جرم‌گیری هر 4 یا 5 ماه یکبار نیز توصیه می‌شود اما خوب است بدانیم که اگر بهداشت دهان بدرستی رعایت نشود در خوشبینانه‌ترین حالت‌ها هم جرم‌گیری بیش از یک ماه دوام نخواهد داشت و پس از این مدت باز هم با تجمع پلاک روی دندان مواجه خواهیم بود. وی خاطرنشان می‌کند: در برخی مواقع مشکلات زمینه‌ای باعث ابتلا به بیماری‌های لثه می شود.

برای مثال زنان باردار در طول دوران بارداری(Pregnancy) با افزایش سطح هورمون مواجه می‌شوند، این فرایند به التهابات لثه‌ای منجر می‌شود. البته برخی از این زنان نیز به‌دلیل مشکلاتی نظیر حالت تهوع نمی‌توانند مسواک بزنند. این دسته از افراد جامعه نمی‌توانند بهداشت مناسبی در ناحیه دهان و دندان داشته باشند، چرا که مسواک نزدن به تجمع پلاک روی دندان و به‌دنبال آن التهاب لثه منجر خواهد شد.

وی می‌افزاید: متأسفانه التهابات و بیماری‌های(Diseases) لثه به جنین آسیب می‌رسانند، به طوری که آمارها نشان می‌دهند بیماری‌های شدید لثه می‌تواند به زایمان‌های زودرس، تولد جنین با وزن کم و بعضاً در موارد خیلی شدید به سقط جنین منجر شوند. از این‌رو توصیه می‌کنم که زنان باردار مشکلات لثه‌ای را جدی بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: