کد خبر: ۲۱۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 09
نمک حمام بسیار اعتیاد آور است و به صورت پودر کریستالی در می آید که مصرف کنندگان آن را می بلعند، استنشاق می کنند یا تزریق میکنند
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>اگر از مواد مخدر خیابانی یا مواد مخدری که معمولا در مهمانی ها مورد استفاده قرار میگیرند، مصرف کنید در معرض خطرات زیادی هستید. این مواد مخدر خطرناک هستند، و معمولا هیچ راهی برای دانستن اینکه چقدر قوی هستند یا چه چیز دیگری ممکن است در آنها وجود داشته باشد، وجود ندارد. استفاده از آنها همراه دیگر مواد خطرناک مانند الکل و ماری جوانا، حتی آنها را خطرناک تر نیز می سازد.

به گزارش شفا آنلاین:مواد مخدر غیرقانونی < Illegal drugs>چه هستند و چگونه سلامت فرد را تحت تاثیر قرار می دهند؟

نمک حمام

این ماده مخدر اخیرا طراحی شده است و نسبتا به تازگی به صحنه آمده است و به سرعت محبوب شده است. این محبوبیت ممکن است به این دلیل باشد که نمک حمام به راحتی بدست آمده و مورد استفاده قرار میگیرد و تشخیص آنها در آزمایشات مواد مخدر دشوار است.

نمک حمام بسیار اعتیاد آور است و به صورت پودر کریستالی در می آید که مصرف کنندگان آن را می بلعند، استنشاق می کنند یا تزریق میکنند.

با وجود نامی که دارد، نمک حمام با محصولاتی که می توانید در وان حمام استفاده کنید، هیچ وجه مشترکی ندارد.

نام های دیگر نمک حمام: موج عاج، خوشی، رعد و برق سفید و طوفان شارلی، Plant Food، Bloom، Cloud Nine، Scarface، Vanilla Sky.

نوع نمک حمام: نمکهای حمام حاوی محرک های ساختگی به نام کاتیونون هستند که شبیه به آمفتامین هستند.

اثرات نمک حمام: محرک های موجود در نمک حمام سطوح دوپامین، که یک ماده شیمیایی در مغز است که می تواند احساسات مربوط به سرخوشی را ایجاد کند، را افزایش میدهند.

برخی می گویند که اثرات آن مشابه کوکائین و متامفتامین است. اما نمک های حمام بیشتر احتمال دارد که باعث اثرات جدی بر سلامت شوند، اثراتی از جمله:

    خشونت
    پارانویا
    هیجانات
    تحریک پذیری روانی
    تپش قلب
    فشار خون بالا
    درد قفسه سینه
    حملات وحشت
    کمبود آب بدن
    نارسایی کبد
    مرگ

کوکائین

این ماده مخدر اشکال مختلفی دارد. مصرف کننده می تواند شکل پودر آن را از طریق بینی خود بالا بکشد یا آن را به جریان خون خود تزریق کند. کراک فرم کریستالی این ماده مخدر است که مثل سیگار کشیده می شود و از طریق ریه ها به جریان خون جذب می شود.

نام های دیگر کوکائین: Blow، Bump، C، Candy، Charlie، Coke، Crack، Flake، Rock، Snow، یا Toot.

نوع کوکائین: کوکائین یک محرک بسیار اعتیاد آور است که از گیاه کوک ساخته میشود.

اثرات کوکائین: کوکائین باعث می شود مغز شما دوپامین آزاد کند و احساس سرخوشی ایجاد شود. این احساس سرخوشی بسیار شدید اما کوتاه مدت است، که همین مسئله باعث میشود افراد از آن بارها و بارها استفاده کنند تا این احساس را حفظ کنند.

خطرات این ماده مخدر عبارتند از:

    افزایش ضربان قلب
    فشار خون بالا
    افزایش دمای بدن
    معده درد
    حالت تهوع
    از دست دادن اشتها
    سوء تغذیه
    آسیب های قلبی و حمله قلبی
    سکته مغزی
    مرگ
    از دست دادن بویایی، خونریزی بینی و مشکلات بلع
    خطر ابتلا به HIV و هپاتیت C به خاطر استفاده مشترک از سوزن یا سایر تجهیزات آلوده
    هنگامی که در دوران بارداری استفاده شود، می تواند باعث سقط خود به خودی، وزن کم هنگام تولد، نقایص مادرزادی و تولد نوزاد معتاد به این ماده مخدر، شود.

اکستازی


مصرف کنندگان اغلب این ماده مخدر را به صورت خوراکی به شکل قرص مصرف می کنند. همچنین می توان آنرا از طریق بینی بالا کشید یا آن را به رگ تزریق کرد.

نام های دیگر اکستازی: MDMA یا مولی.

نوع اکستازی: اکستازی یک محرک ساختگی و روانگردان است.

اثرات اکستازی: اکستازی سطوح مختلف مواد شیمیایی در مغز، از جمله سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد. این ماده مخدر خلق و خوی شما را تغییر می دهد و باعث می شود تا بیشتر با دیگران ارتباط صمیمی داشته باشید. مصرف کنندگان احساس سرخوشی و افزایش انرژی دارند.

با این حال، هنگامی که اثر آن از بین می رود، می تواند منجر به سردرگمی، افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب شود.

اثرات فیزیکی آن بر بدن می تواند بسیار شبیه به محرک های دیگر مانند کوکائین و آمفتامین باشد. این اثرات عبارتند از:

    افزایش ضربان قلب
    افزایش فشار خون
    تنش عضلانی
    تهوع
    تاری دید
    سرگیجه
    عرق کردن یا احساس لرز

فلاکا


این ماده مخدر ساختگی کریستالی رنگ پریده است که مصرف کنندگان آن را میخورند، از راه بینی بالا میکشند، تزریق میکنند و یا با استفاده از دستگاه سیگار الکترونیکی آن را تبدیل به بخار میکنند.

به نظر می رسد به خاطر ظاهری که دارد به عنوان شن ریزه نیز از آن یاد شود.

نوع فلاکا: مانند نمک حمام، فلاکا نیز شامل کاتیونین مصنوعی است.

اثرات فلاکا: این ماده مخدر داراي اثري محرک- مانند است اما مي تواند باعث پارانويا و توهم شود و مي تواند منجر به خشونت يا صدمه به خود شود. این ماده مخدر با مرگ و میر ناشی از حمله قلبی، خودکشی و آسیب کلیه یا نارسایی کلیه مرتبط است.

هروئین

مواد مخدر خیابانی: شناخت حقایق و خطرات آنها

هروئین یک ماده به شکل پودر یا ماده سیاه چسبنده است که مصرف کنندگان می توانند آن را تزریق، استنشاق یا دود کنند.

نام های دیگر هروئین: Brown Sugar، China White، Dope، H، Horse، Junk، Skag, Skunk،Smack، و White Horse .

نوع هروئین: این ماده مخدر مشتق شده از گل کوکنار (خشخاش) است. به سرعت در مغز جذب می شود، که همین مسئله باعث می شود بسیار اعتیاد آور باشد.

اثرات هروئین: احساس سرخوشی به دنبال خشکی دهان، احساس سنگینی در دست و پا و ذهن گیج و مبهم. در حال حاضر مصرف هروئین می تواند مرگبار باشد. همچنین می تواند منجر به موارد زیر شود:

    تخریب رگ های خونی
    مشکلات دستگاه گوارش
    بیماری کبدی
    بیماری های کلیه
    خفگی
    کما
    آسیب مغزی
    خطر ابتلا به HIV و هپاتیت C از طریق استفاده مشترک از سوزن و سایر تجهیزات برای مصرف مواد مخدر
    هنگامی که در طول بارداری استفاده شود می تواند باعث سقط خود به خودی، وزن کم هنگام تولد، و تولد کودک معتاد به مواد مخدر شود.

کروکودیل


این ماده مخدر در ایالات متحده رایج نیست، اما در روسیه، به خصوص در میان جوانان به عنوان یک جایگزین ارزان تر برای هروئین، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کروکودیل شکل ساخته دسته انسان از مورفین است و حدود ۱۰ برابر قویتر است. این ماده مخدر ترکیبی از چندین ماده شیمیایی مضر از جمله کدئین، ید، بنزین، تینر رنگ، فلور سبک تر و غیره است.

مصرف کنندگان آن را به جریان خون تزریق می کنند و اثر سریع و کوتاهی دارد.

نوع کروکودیل: اپیوئید

اثرات کروکودیل: کروکودیل به این دلیل که پوست مصرف کننده را شبیه پوست تمساح میکنند بدین نام معروف شده است. با گذشت زمان، این ماده مخدر بر عروق خونی آسیب وارد میکند و سبب پوسته شدن و سبز شدن پوست می شود. آسیب بافتی می تواند منجر به قانقاریا شود و به قطع عضو یا مرگ منتهی میشود.

ال اس دی

این ماده مخدر در دهه ۱۹۶۰ معروف شد و امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده مخدر از اسید موجود در قارچی که بر روی چاودار و سایر دانه ها رشد می کند ساخته میشود.

نام های دیگر ال اس دی: اسید، Blotter، Doses, Hits، Microdots، Sugar Cubes، Trips، Tabsو Window Panes.

نوع ال اس دی: روانگردان

اثرات ال اس دی: این ماده مخدر باعث می شود فرد چیزی را ببیند، بشنود، و احساس کند که به نظر واقعی می رسد، اما این طور نیست. این توهم ها، که "سفر”نامیده میشوند، می توانند تا ۱۲ ساعت طول بکشند.

ال اس دی می تواند اثرات فیزیکی مانند گشاده شدن مردمکها، افزایش ضربان قلب و فشار خون، عرق کردن، اشتها کمتر، خشکی دهان و لرز را ایجاد کند.

ماری جوانا

ماری جوانا یک ماده مخدر است که به رغم اینکه اخیرا وضعیت قانونی برای اهداف پزشکی در بسیاری از کشورها به دست آورده است هنوز در اکثر موارد در ایالات متحده غیرقانونی مورد استفاده قرار میگیرد. ماری جوانا از برگ ها، گل ها، ساقه ها و دانه های خشک شده گیاه شاه دانه ساتیوا تهیه میشود. اکثر مردم از دود ماریجوانا استنشاق میکنند، اما می توان آن را به غذاها اضافه کرد و به صورت خوراکی مصرف کرد.

نام های دیگر ماری جوانا: گرس، گل، وید، Blunt، Bud، Dope، Ganja، Green، Herb، Joint، Mary Jane، Pot، Reefer، Skunk، Smoke، Trees، Ashish، Hash و Hemp.

نوع ماری جوانا: این ماده مخدر می تواند هم به عنوان یک محرک و یک کاهش دهنده عمل کند و حتی یک روانگردان محسوب میشود.

اثرات ماری جوانا:

    ماری جوانا حاوی ماده شیمیایی THC است که بر روی بخش های مختلف مغز اثر میگذارد تا مصرف کننده حس سرخوشی، همچون تغییر در احساسات، خلق و خوی، حرکات بدن، تفکر و حافظه را تجربه کند.
    هنگامی که ماری جوانا به طور مرتب استفاده شود، می تواند بر رشد مغز تاثیر بگذارد و منجر به کاهش IQ شود.
    با گذشت زمان، می تواند برای برخی افراد اعتیادآور باشد و همچنین باعث مشکلات جدی سلامتی مانند مسائل تنفسی، افزایش ضربان قلب، و خطر بیشتر حملات قلبی، افسردگی، اضطراب و افکار خودکشی می شود.

مت آمفتامین یا شیشه

پودر سفیدی است که مصرف کنندگان آن را می بلعند، دود آن را استنشاق میکنند، می خورند یا تزریق میکنند. این ماده مخدر ترکیبی از سودوافدرین، یک ماده تشکیل دهنده مضر در داروهای سرماخوردگی، همراه با سایر مواد شیمیایی سمی است.

نام های دیگر مت آمفتامین: کریستال، گچ، یخ، و مت.

نوع مت آمفتامین: محرک

اثرات مت آمفتامین: مت آمفتامین سرخوشی فوری ایجاد می کند که به سرعت از بین می رود. در نتیجه، مصرف کنندگان اغلب آن را به طور مکرر استفاده میکنند و این مسئله باعث میشود این ماده مخدر بسیار اعتیاد آور باشد.

اثرات فیزیکی بسیار شبیه به محرک های دیگر مانند کوکائین و آمفتامین است. این اثرات می توانند شامل موارد زیر شوند:

    افزایش تنفس
    ضربان قلب سریع
    فشار خون بالا
    افزایش دمای بدن
    با مصرف مکرر در درازمدت، مت آمفتامین می تواند منجر به کاهش شدید وزن، زخم های پوستی و مشکلات شدید سلامتی شود.
    تزریق آن می تواند خطر ابتلا به HIV یا هپاتیت را در هنگام به اشتراک گذاشتن سوزن و سایر تجهیزات دارویی افزایش دهد.
    هنگامی که در دوران بارداری استفاده می شود، می تواند باعث سقط خود به خودی، وزن کم هنگام تولد، نقایص مادرزادری و تولد کودک معتاد به مواد مخدر شود.

ماشروم ها

مواد مخدر خیابانی: شناخت حقایق و خطرات آنها

انواع خاصی از ماشروم ها برای ایجاد حس سرخوشی خورده می شوند، به صورت چای دم میشوند و یا به غذا اضافه می شوند.

نام های دیگر ماشروم: سیلوسایبین، قارچ جادویی، Boomers، Little Smoke، Shrooms .

نوع ماشروم: عنصر فعال آن سیلوسایبین است که یک نوع ماده توهم زا است که در انواع خاصی از قارچ ها یافت میشود.

اثرات ماشروم ها:

    اثرات ماشروم ها ظرف ۲۰ دقیقه شروع می شوند و تا ۶ ساعت طول می کشند.
    ماشروم ها مثل LSD می توانند سبب توهمات، تغییر در درک از زمان و ناتوانی در بیان تفاوت بین واقعیت ها و آنچه که وجود ندارد، شوند.
    مصرف دوزهای بالا و یا استفاده از آنها برای مدت زمان طولانی می تواند موجب وحشت، روان پریشی، یادآوری گذشته و یا مشکلات حافظه شود.
    آنها همچنین می توانند اسهال شدید، تهوع، استفراغ و خواب آلودگی را ایجاد کنند.

سالویا

این ماده مخدر یک گیاه از خانواده نعناعیان است که بومی جزایر مکزیک می باشد. مصرف کنندگان برگ های آن را می جوند یا دود می کنند.

نام های دیگر سالویا: اسکا ماریا پاستورا یا مریم‌گلی فالگیران، و نعناع جادویی.

نوع سالویا: هالوسیوژن

اثرات سالویا:

    این ماده مخدر داراي اثرات شديد اما کوتاه مدت است که در عرض ۵ تا ۱۰ دقيقه شروع مي شوند و حدود ۳۰ دقيقه به طول می انجامند.
    اثرات توهم زایی شامل تغییر در دید، خلق و خو، احساسات و حواس پنج گانه بدن هستند.
    در مورد اثرات سلامتی سالویا اطلاعات اندکی وجود دارند، اما مطالعات حیوانی نشان می دهند که ممکن است بر یادگیری و حافظه تأثیر بگذارد.

اسپایس

اسپایس مخلوطی از گیاهان و مواد شیمیایی مختلف است که شبیه به ظرفی پر از برگ خشک است. مصرف کنندگان آن را مانند ماری جوانا دود می کنند و یا آن را به صورت یک چای گیاهی دم می کنند و می نوشند.

نام های دیگر اسپایس: Black Mamba، Bliss، Bombay Blue، Fake weed، Fire، Genie، K2 Moon Rocks، Skunk، Smacked، Yucatan، یا Zohai.

نوع اسپایس: کانابینوئید مصنوعی.

اثرات اسپایس: ترکیبات موجود در اسپایس بر روی همان قسمت هایی در مغز اثر میگذارد که THC، یعنی ماده تشکیل دهنده روانگردان در ماری جوانا عمل می کنند. در نتیجه، اثرات بسیار مشابهی با ماری جوانا دارد، مانند احساس شادتر بودن و آرام تر بودن. اما ترکیبات اسپایس می تواند منجر به تأثیر قویتری شود. مصرف کنندگان اضطراب شدید، پارانویا و توهم را نیز گزارش می دهند.

سایر اثرات اسپایس میتوانند شامل موارد زیر باشند:

    ضربان قلب سریع
    استفراغ
    سردرد
    افزایش فشار خون
    حمله قلب


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: