کد خبر: ۲۱۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 08
ایران موفق شد از مشارکت در توافق اعضای اوپک و غیراوپک بر سر کاهش تولید نفت به منظور کاستن از مازاد عرضه در بازار و کمک به بهبود قیمت‌نفت معاف شود
شفاآنلاین> اجتماعی> ایران موفق شد از مشارکت در توافق اعضای اوپک و غیراوپک بر سر کاهش تولید نفت به منظور کاستن از مازاد عرضه در بازار و کمک به بهبود قیمت‌نفت معاف شود.

 به گزارش شفاآنلاین: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند تولید خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند؛ همچنین گویا کشورهای غیراوپکی نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‎ای تولید نفت به توافق رسیده‎اند.

بر اساس این گزارش، ایران، ونزوئلا و لیبی از مشارکت در این توافق معاف شده‎اند.

بیژن زنگنه،‌ وزیر نفت در بدو ورود به وین و پیش از آن بارها تاکید کرده بود که ایران به دلیل رویارویی با تحریم‌ها به‌هیچ عنوان زیر بار توافق کاهش تولید نمی‎رود. این در حالی است که پیش از آغاز نشست، خالد الفالح، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان بر لزوم مشارکت همه اعضای اوپک برای دستیابی به توافق کاهش تولید تاکید کرده بود.

یکصدوهفتادوپنجمین نشست اوپک دیروز (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) برگزار شد و پس از حدود ۶ ساعت، بدون نتیجه پایان یافت. این نشست امروز (جمعه، ۱۶ آذرماه) ادامه پیدا کرد و از صبح امروز، نشست‎های دوجانبه وزرای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز در حاشیه اجلاس برگزار شده است.

پنجمین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز از دقایقی پیش در محل دبیرخانه اوپک با حضور ۱۴ کشور عضو و ۱۰ کشور غیرعضو این سازمان آغاز شده و در حال برگزاری است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: