کد خبر: ۲۱۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 07
در برنامه پزشک خانواده روستایی، 80 درصد مطالبات پزشکان خانواده تا مهر ماه امسال پرداخت شده و مطالبات آبان ماه نیز تا هفته آینده پرداخت خواهد شد
شفاآنلاین> اجتماعی> قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استان ها گفت: در برنامه پزشک خانواده روستایی، 80 درصد مطالبات پزشکان خانواده تا مهر ماه امسال پرداخت شده و مطالبات آبان ماه نیز تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین از وزارت بهداشت، عزت اله گل علیزاده با بیان این مطلب درباره آخرین پرداختی سازمان بیمه سلامت به پزشکان خانواده روستایی افزود: همچنین 80 درصد مطالبات پزشکان خانواده شهری نیز تا شهریور ماه پرداخت شده و مطالبات مهر ماه تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تسویه 6 ماهه 20 درصد باقی مانده از مطالبات پزشکان خانواده نیز به محض ارسال اطلاعات مالی از سوی استان‌ها پرداخت می شود.

*پزشکان عمومی دروازه بانان نظام سلامت
قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استان ها درباره نقش پزشکان عمومی در نظام سلامت گفت: پزشکان عمومی دروازه‌بانان نظام سلامت هستند و می‌توانند به ارتقای نظام سلامت کمک قابل توجهی داشته باشند. طب عمومی اهمیت ویژه‌ای در نظام سلامت کشورها دارد، ولی در کشور ما هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است. در صورتی که نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام سلامت اجرا شود، کمک خواهد کرد تا طب عمومی در نظام سلامت کشور نهادینه شود.

* اهمیت تکمیل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع
وی با اشاره به اهمیت تکمیل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بیان کرد: تکمیل این دو برنامه می تواند از نگاه مدیریت منابع و مصارف نیز به نفع نظام سلامت کشور باشد. اگرچه در سال های اول به دلیل سرمایه گذاری در این بخش ممکن است تا حدودی هزینه ها افزایش داشته باشد، اما در بلند مدت قطعا به نفع نظام سلامت خواهد بود.

گل علیزاده اظهار کرد: تا قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید، سیستم شبکه‌های روستایی با کاهش شدید پزشکان خانواده روستایی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی رو به رو بود، به طوری که حدود هزار و 200 نفر از سیستم پزشک خانواده جدا شدند، ولی با آغاز به کار دولت تدبیر و امید این موضوع مورد توجه قرار گرفت و با ترمیم وضعیت حقوق و دستمزد، مشکل کمبود پزشکان خانواده روستایی تا حدود زیادی در شبکه‌های بهداشتی و درمانی مرتفع شد.

*رفع مشکلات پزشکان عمومی با حضور بیمه سلامت در شورای راهبردی طب عمومی
وی همچنین درباره برگزاری جلسه شورای راهبردی طب عمومی در وزارت بهداشت گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در دبیرخانه این شورا، به زودی اولین جلسه شورای راهبردی طب عمومی به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل خواهد شد و جا دارد که سازمان بیمه سلامت ایران هم به عنوان عضو در این شورا حضور داشته باشد، زیرا یکی از مشکلات پزشکان عمومی، محدودیت هایی است که از سوی بیمه ها و شورای عالی بیمه اعمال شده و اگر قرار است پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور تکمیل شده و جلوی ارجاعات بی مورد هم گرفته شود ضرورت دارد که در برخی از این محدودیت ها بازنگری شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: