کد خبر: ۲۱۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 04
در حال حاضر با کمک خیران 20 کودک و نوجوان محروم دیالیزی از استانهای سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، اهواز، کرمانشاه و سرپل ذهاب توسط این انجمن پیوند کلیه می شوند
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: این انجمن توانسته با همکاری افراد خیر ظرف 20 سال، 50 هزار بیمار را با حمایت برای انجام عمل پیوند از چرخه دیالیز خارج کند.

به گزارش شفاآنلاین، داریوش آرمان روز سه شنبه افزود: از مهمترین اقدامات انجمن حمایت از بیماران کلیوی آن است که با کمک رسانه ها، خیران و نیکوکاران بسیاری را برای تقبل هزینه های پیوند کلیه<Kidney transplant> نیازمندان بی بضاعت جذب کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با کمک خیران 20 کودک و نوجوان محروم دیالیزی از استانهای سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، اهواز، کرمانشاه و سرپل ذهاب توسط این انجمن پیوند کلیه می شوند.

آرمان ادامه داد: 20 تا 30 میلیون تومان هزینه آزمایش و پرداختی به اهدا کننده کلیه برای انجام پیوند فرد دیالیزی است. بسیاری از این بیماران توان پرداخت ندارند و به دلیلی مشکلات مالی سالهاست که در لیست انتظار قرار دارند.

وی تصریح کرد: از نیکوکاران و خیران درخواست داریم در این حوزه برای نجات جان بیماران کلیوی قدم بردارند و کودکان، نوجوانان و جوانان در اولویت پیوند کلیه قرار دارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلییوی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی های ایجاد شده با وزارت بهداشت افراد بالای 50 سال نیازمند کلیه در لیست پیوند از مرگ مغزی قرار می گیرند.

وی، رضایت از بستگان درجه یک افراد دچار مرگ مغزی برای اهدای عضو را از مهمترین چالش ها بیان کرد و گفت :مشکل جدی آن است که امروز در کشور ما زمان رضایت از اطرافیان درجه یک برای اهدای عضو از فرد دچار مرگ مغزی 90 ساعت است در حالی که در کشورهای دیگر کمتر از 10 دقیقه است و به همین علت مشکلات بسیاری برای بیماران در لیست انتظار پیوند از اهدای عضو بویژه کلیه به وجود می آید.

آرمان افزود: سالانه 20 هزار مرگ مغزی<Brain death> در کشور داریم اما کمتر از هزار مورد برای اهدای عضو رضایت می دهند که یک چالش جدی در پیوند کلیه است و باید رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی کرده و اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از جامعه هنری و ورزشی کشور می خواهیم که برای اهدای عضو از مرگ مغزی فعالیت کنند تا مردم حاضر شوند، اعضای فرد دچار مرگ مغزی شده را اهدا کنند.

آرمان گفت: مشکلات اصلی هزینه یک بیمار دیالیزی هفت برابر پیوند کلیه است و پیشگیری و فرهنگ سازی از ابتلا به بیماریهای کلیوی باید در دستور کار متولیان امور قرار گیرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: