کد خبر: ۲۱۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 28
تزریق چربی یکی از روش‌های جدید است که در حال حاضر مورد استقبال و توجه بسیاری واقع شده است به خاطر اینکه بافت چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: تعداد زیادی از بیماران در مطب‌های غیر بهداشتی و با تکنیک‌های نادرست تحت تزریق چربی قرار می‌گیرند و این مسئله آنها را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر حامد باطنی درباره تزریق چربی در بدن <Injection of fat in the body>و به‌ویژه صورت و گونه‌ها اظهار کرد: تزریق چربی یکی از روش‌های جدید است که در حال حاضر مورد استقبال و توجه بسیاری واقع شده است به خاطر اینکه بافت چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود.

وی افزود: تزریق چربی از بدن خود فرد در مقایسه با مواد خارجی یعنی ژل‌ها و مواد مشابه همچون فیلرها بسیار امن‌تر بوده چراکه عارضه و مشکلات کمتری را برای بیمار به وجود می‌آورد.

نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطر نشان کرد: چربی در یک قسمت یا جزئی از بدن بعد از عمل جذب و تا حدودی بعد از عمل باقی می‌ماند اما اینکه چه مقدار از چربی تزریق شده در صورت یا سایر نواحی بدن جذب می‌شود یا باقی می‌ماند بستگی به تکنیک و مهارت پزشکی دارد که این کار را انجام می‌دهد. البته توانایی سلولی فرد متقاضی و کیفیت بافت چربی هم برای موفقیت‌آمیز بودن این عمل بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران در مطب‌های غیرحرفه‌ای به صورت غیر بهداشتی و با تکنیک‌های نادرست تحت تزریق چربی قرار می‌گیرند، گفت: برای برخی از بیماران حتی چندین بار تزریق چربی انجام گرفته و هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌‌اند و حتی دچار عفونت یا آسیب‌های به نواحی مختلف صورت شده‌اند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک عنوان کرد: تکنیک‌های تزریق چربی اگر برای فردی که متناسب این کار است توسط پزشک متخصص و حاذق انجام گیرد فرد را از انجام عمل‌های پیچیده و سختی که در گذشته مرسوم بود که زیر استخوان‌ها باید برداشته می‌شد تا پروتزهای مربوطه گذاشته شوند پیشگیری می‌کند.

باطنی تاکید کرد: سلول چربی بسیار آسیب‌پذیر و ضعیف است بنابراین باید در محیط کاملا بهداشتی با تجهیزات و امکانات کاملا استریل بدون فشار و ضربه و با تکنیک‌های درست انجام گیرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: