کد خبر: ۲۰۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
در شبکه های اجتماعی و مجله های تخصصی و زیبایی، تمام مدت مردم به این نوع جراحی ها تشویق می شوند: آیا از شکل فک تان ناراضی هستید؟ آیا می خواهید چهره ای ظریف تر، زاویه دار و جذاب داشته باشید؟ شاید این بار جراحی راه حل شما نباشد
شفاآنلاین>سلامت> این روزها به لطف جراحی های بیشمار زیبایی واصلاحی صورت، چهره انسان ها به یک تابلوی قبل و بعد (بیفور و افتر) تبدیل شده است.

به گزارش شفاآنلاین، در شبکه های اجتماعی و مجله های تخصصی و زیبایی، تمام مدت مردم به این نوع جراحی ها تشویق می شوند: آیا از شکل فک تان ناراضی هستید؟ آیا می خواهید چهره ای ظریف تر، زاویه دار و جذاب داشته باشید؟ شاید این بار جراحی راه حل شما نباشد.

هر کشور و فرهنگی برای زیبایی معیارهای متفاوتی دارد. چانه برآمده و درشت که در قبایل افریقایی ارزش و زیبایی به حساب می آید، در نظر مردم دیگر جهان، زیبا نیست. امروز بخاطر رشد و گسترش رسانه های اجتماعی، معیارهای زیبایی بطور ناخودآگاه حالتی جهانی و یکسان پیدا کرده اند و بعضی از افراد حاضر هستند حتی با قبول کردن زحمت جراحی، خودشان را به ستاره های سینما و موسیقی شبیه تر کنند.

یکی از این جراحی ها (جراحی های زیبایی و اصلاحی صورت) جراحی فک است، گاهی اوقات افراد تصور می کنند اگر تغییری درشکل فک‌شان داده شود، چهره شان زیباتر بنظر می آید، درصورتی که شاید اصلاَ فک‌ آن ها مشکلی نداشته باشد و ناهنجاری مربوط به قسمت دیگری از صورت باشد. ناهنجاری های مربوط به فک عمدتا مادرزادی است، البته دلایل اکتسابی مثل مکیدن شست در کودکی یا ضربه خوردن به فک هم ممکنه باعث بروز ناهنجاری هایی در شکل فک‌ها شود.

در چنین جراحی سنگین و پرهزینه ای به دو نکته مهم باید توجه شود، اول اینکه فقط زمانی به جراحی راضی شویم که مسئله، اصلاح عملکرد فک در میان باشد، مثلا اگه مشکل در تنفس یا بلع داشته باشید و پزشک (Doctor)پیشنهاد جراحی داده باشد حتما باید این عمل را انجام دهید.

در وهله دوم کسی باید به جراحی زیبایی فک فکر کند که مشکل او به قدری جدی باشد که شخص را از نظر روانی و هم از نظر روابط اجتماعی دچار مشکل کرده باشد.گاهی افراد واقعا دچار مشکلاتی هستند که زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، مثلا چانه آن ها خیلی عقب یا خیلی جلو، یا خیلی کوچک یا خیلی بزرگ است.

جراحی اصلاحی فک عبارت است از حرکت دادن همه یا بخشی از فک بالا یا پایین یا هر دو، به طوری که دو فک متوازن تر شوند. بخش عمده این عمل جراحی در داخل دهان و بدون ایجاد هیچ گونه جای زخمی روی سطح خارجی پوست انجام می شود.

جراحی که در سال های اخیر خیلی باب شده است، جراحی زاویه دار کردن فک می باشد. اکثرا افرادی که در سنین جوانی هستند، می خواهند که فرم صورت آن ها V شکل بگیرد و به همین دلیل بیشترین مشتریان جراحی های فک و چانه هستند. با شدت گرفتن این تقاضا، اخیرا روش های کمتر تهاجمی و سرپایی مثل تزریق (Injection)بوتاکس، تزریق فیلر، تزریق چربی رو جایگزین جراحی کرده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: