کد خبر: ۲۱۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 24
با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال، شاهد افزایش تعداد افراد بی‌حوصله هستیم که دچار افسردگی فصلی هستند. از همین رو مطب روانپزشکان پر از بیماران بی‌حالی می‌شود که از زندگی‌شان شکایت دارند
شفاآنلاین>سلامت> داروهای ضد افسردگی عوارض زیادی دارند، بر همین اساس درمان‌های طبیعی بسیار موثرتر و بهتر است.

به گزارش شفاآنلاین، با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال، شاهد افزایش تعداد افراد بی‌حوصله هستیم که دچار افسردگی فصلی هستند. از همین رو مطب روانپزشکان پر از بیماران بی‌حالی می‌شود که از زندگی‌شان شکایت دارند.

از آنجایی که مصرف داروهای ضد افسردگی دارای عوارض خاصی هستند پس به جای آنکه به قرص‌های متعدد ضد افسردگی روی بیاورید بهتر است چند درمان طبیعی که در زیر آمده با دقت مطالعه و بدون درمان دارویی افسردگی خود را درمان کنید.

ورزش

در سال 2007 محققان مرکز پزشکی دانشگاه «دوک» در کارولینای شمالی، به طور اتفاقی 30 دقیقه قدم زدن یا دویدن آهسته را به مدت سه بار در هفته برای بیماران افسرده خود تجویز کردند و همراه با آن داروهای(Medications) بی‌اثری را نیز به آنها دادند که در نتیجه مشخص شد که ورزش موثرتر از قرص‌ها بود.

همچنین در بررسی‌های سال 2016 درباره این موضوع تاکید کرد که ورزش یک درمان موثر و رایگان برای افسردگی است.

نور درمانی

نور ضد افسردگی است و برای همه شما اتفاق افتاده که گردش در یک روز روش و آفتابی چه تاثیر مثبتی بر خلق و خوی شما می گذارد. در این روش از بیمار خواسته می شود تا خود را در معرض نور شدید قرار دهد. این روش سی دقیقه تا یک ساعت و آن هم در ابتدای صبح را شامل می شود.

تاثیر این روش در مواردی از داروهای ضد افسرگی بیشتر بوده و در عین حال هیچ عوارضی را به همراه ندارد. البته در این خصوص نباید تنها به منبع نور مصنوعی متوسل شد و قرار گرفتن در معرض نور خورشید هم می تواند نتایج مشابهی را به همراه داشته باشد.

سالم بخورید

یکی از دلایل ثابتی که باعث می‌شود تا افراد نسبت به بیماری خود آگاه شوند، غذاخوردن عصبی و اضافه‌وزن ناشی از آن است. شما می‌دانید که هیچ رژیم غذایی معجزه‌آسایی برای درمان افسردگی وجود ندارد، اما بیمار چنین علمی ندارد. بیمار باید جلوی غذاخوردن عصبی خود را بگیرد.

طبق تازه‌ترین تحقیقات، شواهدی وجود دارد که غذاهای با امگا 3 فراوان، شبیه به ماهی سالمون (ماهی آزاد) یا تون، و غذاهایی با اسید فولیک، شبیه به اسفناج یا آووکادو، به کاهش افسردگی (Depression)کمک می‌کنند.

شاد باشید

فراموش نکنید کسی که شاد بودن را فراموش کرده است افسرده می‌شود، بنابراین باید به بیمار کمک کرد تا احساس سرزندگی‌اش را با استفاده از فعالیت‌های مفرح به دست بیاورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: