کد خبر: ۲۱۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 23
وزارت بهداشت برای هر یک از انواع بیماری‌های خاص دسته بندی متناسب با آن عارضه را تدوین کرده است و به دنبال عضویت، ثبت و پیگیری کارهای بیماران خاص است
شفاآنلاین> سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران خاص پرونده الکترونیکی آماده می‌کنیم و این افراد در پایان سال ۹۷ پرونده هایشان را دریافت می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین:قاسم جان بابایی  اظهار کرد: وزارت بهداشت برای هر یک از انواع بیماری‌های خاص دسته بندی متناسب با آن عارضه را تدوین کرده است و به دنبال عضویت، ثبت و پیگیری کارهای بیماران خاص است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به طور جدی پیگیر فعالیت‌های مربوط به بیماران خاص و پرونده الکترونیکی است، ما برای همه این بیماری‌ها از قبیل تالاسمی، ام اس و ام پی اس  تا پایان سال پرونده الکترونیکی آماده می‌کنیم و این افراد در پایان سال 97 پرونده‌‌هایشان را دریافت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیماران خاص بر اساس اطلاعات ثبت شده و پرونده الکترونیکی مراحل درمان را طی می‌کنند و عوارض دارو و جزئیات بیماری آنها در سامانه ریجستری و حتی پرونده الکترونیکی به ثبت می‌رسد.

راه‌اندازی سامانه ریجستری برای بیماری‌های سرطانی تا پایان آذرماه

جان بابایی اظهار کرد: وزارت بهداشت سامانه ریجستری برای بیماری‌های سرطانی نیز در نظر گرفته است و این سامانه تا پایان آذر ماه راه اندازی می‌شود و تمام مراکز ارائه دهندگان خدمات بیماری سرطان می‌توانند پرونده الکترونیکی داشته باشند.


وی اضافه کرد: در پرونده الکترونیکی بیمارانی که نیاز به خدمات دارند، دسته بندی می‌شوند و برایشان پرونده  تشکیل می‌شود و بیماران سرطانی نیز صاحب پرونده خواهند شد.
ثبت اقدامات درمانی مردم در  سامانه سیب

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: معاونت بهداشت نیز اطلاعات مردم را از طریق سامانه سیب به ثبت می‌رساند به طوری که هر فرد ایرانی که در مراکز بهداشتی خدمات دریافت می‌کند تمام کارهایی که برایش انجام شده در سامانه سیب به ثبت می‌رسد.

وی در خصوص حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه، گفت: حذف دفترچه‌های کاغذ بیمه یک کار مشترکی بین وزارت بهداشت و بیمه‌ها است که باید انجام شود، خوشبختانه سازمان بیمه تأمین اجتماعی توانسته این کار را در مراکز وابسته به خودش انجام دهد و ما انتظار داریم سایر بیمه‌ها نسبت به حذف دفترچه‌های کاغذ بیمه اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی گفت: نسخه‌های الکترونیکی باید جایگزین دفترچه‌های کاغذی بیمه شوند و وزارت بهداشت همه کارهای لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

جان بابایی یادآوری کرد: پرونده الکترونیکی سلامت در راستای نظارت بیشتر، درست و دقیق‌تر در حوزه سلامت تشکیل شده است و وزارت بهداشت اهمیت و توجه زیادی به این مقوله می‌دهد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: