کد خبر: ۲۱۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 23
باید مناطق کم آب و شور کشور را زیر کشت گیاهان دارویی برد؛ چرا که این نوع گیاهان با زمین‌های شور سازگارند
شفاآنلاین> سلامت> کارشناس گیاهان دارویی گفت: باید مناطق کم آب و شور کشور را زیر کشت گیاهان دارویی برد؛ چرا که این نوع گیاهان با زمین‌های شور سازگارند.

به گزارش شفاآنلاین:  اولین مانع در تجارت گیاهان دارویی دولت است.ترابی کارشناس مسائل گیاهان دارویی با بیان اینکه آلمان بزرگ‌ترین صادر کننده و واردکننده گیاهان دارویی در جهان کشور است، اظهار کرد: در این کشور به صنایع پایین‌دستی گیاهان دارویی مانند غذاداروها و داروهای گیاهی و‌ ارگانیک اهمیت داده می‌شود.

چرا سهم ایران از تجارت جهانی ۱۰۰ میلیارد دلاری گیاهان دارویی ناچیز است؟

وی با بیان اینکه کره جنوبی، آمریکا، ژاپن، فرانسه و انگلستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند، افزود: میزان صادرات گیاهان دارویی کشورمان حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که از این آمار حدود ۳۵۰ میلیون دلار مربوط به زعفران می‌شود.

ترابی با اشاره اینکه میزان صادرات گیاهان دارویی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است، گفت: گیاهان دارویی زراعی در کشور ما بسیار کم هستند.

کارشناس مسائل گیاهان دارویی بزرگ‌ترین عامل توسعه گیاهان دارویی را تحقیقات گسترده دانست و گفت: بسیاری از کشت‌های موجود در ایران پرآب‌بر هستند که می‌توان آنها را جایگزین کرد.

وی با اشاره به اینکه باید مناطق کم آب و شور کشور را زیر کشت گیاهان دارویی برد؛ چرا که این نوع گیاهان با زمین‌های شور و دارای فقر خاک سازگار هستند، افزود:در مناطق مختلف می‌توان گیاهان دارویی آن منطقه را کشت کرد.

ترابی با بیان اینکه گیاه گشنیز و زیره مشتری‌های زیادی در خارج از کشور دارند، تصریح کرد: این گیاهان را می‌توان در همدان، سمنان و...توسعه داد.

وی بزرگ‌ترین مشکل ورود گیاهان دارویی ایران به بازارهای جهانی را موضوع بهداشت بیان کرد و گفت: برخی از محصولات به دلیل عدم رعایت بهداشت پس از برداشت و صادرات برگشت خورده است. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: