کد خبر: ۲۱۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
انجام واکسیناسیون مداوم دام و بررسی منظم آنها، رعایت مسایل حفاظت فردی در هنگام تماس با دام، رعایت بهداشت در زنجیره تولید فرآورده‌های دامی و لبنیاتی و عدم مصرف لبنیات غیرپاستوریزه ضروری از راه‌های مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان است
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن انجام واکسیناسیون مداوم دام و رعایت بهداشت در زنجیره تولید فرآورده‌های دامی و لبنیاتی را از راه‌های مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان بیان کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، ابراهیم کاویانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن گفت: بیماری‌های قابل انتقال میان انسان و دام گروه وسیعی از بیماری‌های باکترالا، ویروسی، قارچی و انگلی را شامل می‌شود که از آن به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام نام برده می‌شود.

وی افزود: این بیماری از طریق حیوانات،مواد غذایی<Foodstuffs> و محصولات جانبی بدست آمده که ممکن است به انسان منتقل شود.

کاویانی گفت: انجام واکسیناسیون مداوم دام و بررسی منظم آنها، رعایت مسایل حفاظت فردی در هنگام تماس با دام، رعایت بهداشت در زنجیره تولید فرآورده‌های دامی و لبنیاتی و عدم مصرف لبنیات غیرپاستوریزه ضروری از راه‌های مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن ادامه داد: تب مالت، سالک، هاری، سیاه زخم، کیست هیداتیک و تب خونریزی<Bleeding> دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

وی گفت: خطر ورود بیماری‌هایی مانند جنون گاوی، تب دره ریفت و آنفلوانزای پرندگان را نباید نادیده گرفت.

کاویانی به راه‌های مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان اشاره کرد و افزود: برای مقابله با بیماری‌های قابل انتقال میان انسان و حیوان، انجام واکسیناسیون مداوم دام و بررسی منظم آنها، رعایت مسایل حفاظت فردی در هنگام تماس با دام، رعایت بهداشت در زنجیره تولید فرآورده‌های دامی و لبنیاتی و مصرف نکردن لبنیات غیرپاستوریزه ضروری از مهمترین راه‌های مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: این بیماری در دامداری سنتی بیشتر مشاهده شده و شیوع بیشتری دارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: