کد خبر: ۲۱۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
طبق اطلاعات سامانه تخصصی ثبت اطلاعات نوزادان عفونت پنجمین علت مرگ و میر در نوزادان بوده و این مساله در نوزادان نارس خطر دو برابری دارد
شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی پنجمین کنگره سلامت نوزادان، گفت: طبق اطلاعات سامانه تخصصی ثبت اطلاعات نوزادان عفونت پنجمین علت مرگ و میر در نوزادان بوده و این مسئله در نوزادان نارس خطر دو برابری دارد.

به گزارش شفاآنلاین، پریسا محققی، روز پنج شنبه در پنجمین کنگره سلامت نوزادان در مرکز همایش های رازی، اظهار داشت: هر چه نوزاد نارس‌تر به دنیا آید و وزن تولد آن کمتر باشد عفونت بیشتر آن را در ماه اول تولد تهدید می‌کند.

وی افزود: طبق اطلاعات سامانه تخصصی ثبت اطلاعات نوزادان عفونت پنجمین علت مرگ و میر در نوزادان بوده و این مساله در نوزادان  نارس خطر دو برابری دارد.

این فوق تخصص نوزادان ادامه داد: عفونت‌های دوران نوزادی به دو دسته زودرس و دیررس تقسیم شده که عفونت‌های زودرس در روزهای اول تولد نوزاد ایجاد شده و منشاء مادری دارد. به طوری که یا مادر مبتلا به عفونت بوده یا حین زایمان هنگام عبور نوزاد از کانال زایمانی نوزاد را گرفتار می‌کند.

دبیر علمی پنجمین کنگره سلامت نوزادان خاطرنشان کرد: عفونت‌های دیررس عفونت‌هایی بوده که از جامعه یا سایر افراد خانواده نوزاد را گرفتار کرده و این نوع عفونت‌ها با سلامت خانواده مرتبط هستند لذا هرچه بهداشت در خانواده بیشتر رعایت شود رفت و آمدهای متفرقه کمتر باشد و استعمال سیگار و انتشار دود آن در فضا کمتر باشد کودک سالم‌تر بوده و کمتر به عفونت مبتلا می‌شود.

وی گفت: طرز نگهداری ناف،‌ نحوه قندان و پوشک نیز در بروز عفونت یا پیشگیری از آن موثر است همچنین عفونت‌های بیمارستانی برای نوزادانی که طولانی مدت در بیمارستان به دلیل نارس بودن بستری می‌شوند خطری برای آنها به شمار رفته و شانس ابتلاء نوزاد را به عفونت تشدید می‌کند؛ البته نسبت پرستار به نوزاد نیز در این زمینه بی‌اثر نیست.

پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران همراه با کنگره پرستاری سلامت نوزادان تا سوم آذرماه سال‌جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: