کد خبر: ۲۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
ما امروز با اختیار داشتن امکاناتی مانند بانک شیر مادران، واحد تغذیه وریدی TPNو مراقبت های NIDCAP امکان نجات جان نوزادان بیشتری را داریم
شفاآنلاین>سلامت>یک فوق تخصص نوزادان گفت: ۱۳ درصد نوزادان در کشور نارس متولد می شوند.

به گزارش شفاآنلاین ، ۲۶ ابان ۹۷ مصادف با ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ روز جهانی نوزاد نارس است.  این روز در  سرتاسر جهان به مناسبت نوزادان نارس<Premature babies> جشن گرفته می شود.

به همین مناسبت در بیمارستان الزهرا تبریز نیز مراسم جشنی با حضور والدین نوزادان نارس برگزار شد.

در این مراسم که باحضور معاون درمان و بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی تبریز و مسئولین، پزشکان وپرسنل  بیمارستان برگزارشد به اهمیت موضوع تولد  نوزادان نارس پرداخته شد.

در این مراسم دکتر حسینی فوق تخصص نوزادان این مرکز گفت: حدود ۱۳ درصد نوزادان در کشور نارس متولد می شوند و ما امروز با اختیار داشتن امکاناتی مانند بانک شیر مادران، واحد تغذیه وریدی TPNو مراقبت های NIDCAP امکان نجات جان نوزادان بیشتری را داریم. همچنین الویت این بخش ها نجات جان  نوزادان با رویکرد ارتقا تکامل عصبی آنها برای بلند مدت است.

در انتها به  تعدادی از مادران اهدا کننده شیر مادر به بانک شیر مادران، پرستاران<nurses> و کمک بهیاران علاقه مند به مراقبت تکاملی و شیر مادران هدایائی اهدا شد .مادران در این مراسم به ذکر خاطرات تلخ و شیرین خود در بیمارستان پرداختند و با مسئولین دانشگاه بصورت صمیمی به گفتگو پرداختند .مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: