کد خبر: ۲۳۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 01
یک نوزاد پسر در ایالت «آیووا»، پس از گذراندن تنها ۲۳ هفته در رحم مادر، متولد شد. این نوزاد که نام او را «جیدن وسلی» گذاشته اند، کمتر از ۳۷۰ گرم وزن دارد
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>به نقل از صدای آمریکا؛ یک نوزاد پسر در ایالت «آیووا»، پس از گذراندن تنها ۲۳ هفته در رحم مادر، متولد شد. این نوزاد که نام او را «جیدن وسلی» گذاشته اند، کمتر از ۳۷۰ گرم وزن دارد.

به گزارش شفا آنلاین: یک نوزاد پسر در ایالت «آیووا»، پس از گذراندن تنها ۲۳ هفته در رحم مادر، متولد شد. این نوزاد که نام او را «جیدن وسلی» گذاشته اند، کمتر از ۳۷۰ گرم وزن دارد.

«ایلان اسمارت» مادر جیدن به خبرگزاری محلی «کی سی سی آی» گفت که وقتی صبح روز زایمان از خواب بیدار شد احساس بسیار متفاوتی داشت و می دانست که پسرش آماده بیرون آمدن است. پس از ۱۰ دقیقه بحث و تلاش برای متقاعد کردن «جردن مارو» شریک زندگی اش، کیسه آب این زن ترکید و آنها مجبور شدند سریع به بیمارستان بروند. نوزاد با عمل جراحی سزارین اضطراری متولد شد. او با وجود جثه کوچکش جیغ می کشید و دست و پایش را تکان می داد.


نوزادانی که قبل از ۳۷ هفته دوره آبستنی به دنیا می آیند، نارس شمرده می شوند. در آمریکا از هر ۱۰ نوزادی که متولد می شود، یکی نارس است.




والدین جیدن او را «نوزاد معجزه آسا» نامیده اند.

بنا بر اعلام دانشگاه بهداشت «یوتا»، نوزادانی که قبل از تنها ۲۴ هفته رشد در رحم مادر متولد می شوند، ۵۰ درصد شانس زنده ماندن دارند و حتی اگر زنده بمانند، اغلب با مشکلات سلامتی طولانی مدت مواجه هستند.فاکس نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: