کد خبر: ۲۱۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
ورزش کردن، محاسبه و قانون دارد و فرد ورزشکار باید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، بدنش را گرم کند. مثلا در کوهنوردی یا صخره نوردی، محاسبه و اصول قانونی حاکم است و ورزشکار از قبل خودش را برای این فعالیت بدنی آماده می کند، اما در پله نوردی محاسبه ای وجود ندارد و فرد برای بالا و پایین رفتن از پله ها خودش را آماده نمی کند.
 شفا آنلاین>سلامت>   عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پله نوردی تحت هیچ شرایطی به عنوان ورزش محسوب نمی شود و افراد نباید پله نوردی های روزانه شان را فعالیت ورزشی به حساب بیاورند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمدرضا جمشیدی  افزود: ورزش کردن، محاسبه و قانون دارد و فرد ورزشکار باید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، بدنش را گرم کند. مثلا در کوهنوردی یا صخره نوردی، محاسبه و اصول قانونی حاکم است و ورزشکار از قبل خودش را برای این فعالیت بدنی آماده می کند، اما در پله نوردی <Stair climbing>محاسبه ای وجود ندارد و فرد برای بالا و پایین رفتن از پله ها خودش را آماده نمی کند.

 به گفته جمشیدی، بالا و پایین رفتن از پله ها برای برخی بیماران مزمن، خطرناک است و تاحدامکان نباید از پله ها تردد کنند.

رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی ایران افزود: البته اغلب بیماران مبتلا به دیابت می توانند از پله ها بالا یا پایین بروند، اما فردی که ناراحتی قلبی یا ریوی دارد، تا جایی که امکان دارد نباید از طریق پله ها تردد کند.

این فوق تخصص روماتولوژی توصیه کرد: افردی که مبتلا به آرتروز هستند و یا از درد زانو و ستون فقرات رنج می برند نیز نباید تا جایی که امکان دارد از پله ها تردد کنند، زیرا احتمال دارد بیماری آنها تشدید شود.

رئیس انجمن روماتولوژی ایران یادآور شد: برای فرد جوانی که مبتلا به بیماری های مزمن و مفصلی نیست، بالا و پایین رفتن از پله ها مشکلی برای سلامت او ایجاد نمی کند. البته به شرطی که مراقب باشد که به زانو و مفصل هایش ضربه وارد نشود، اما برای سایر افرادی که از این بیماری ها رنج می برند و یا افراد مسنی که در معرض آرتروز هستند، بالا و پایین رفتن از پله ها توصیه نمی شود.سینا پرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: