کد خبر: ۲۱۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 19
در استان ۳۵۰ نفر بیمار پیوندی و دیالیزی داریم که همه این بیماران شناسایی شده اند و همه مسائل مربوط به درمان، مسائل فرهنگی و فرهنگی و نیز اقتصادی این بیماران تحت حمایت است
شفاآنلاین>سلامت>مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام گفت: تاکنون توسط این انجمن، ۳۵۰ بیمار پیوند کلیه و دیالیزی در استان شناسایی شده است.

به گزارش شفاآنلاین، عبدالخالق کیخاوندی اظهار داشت: هر ساله از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است، بیماری کلیوی یکی از سخت ترین بیماری هایب است که بسیاری از افراد در اقصی و نقاط دنیا مبتلا به این بیماری و تحت درمان هستند.

وی افزود: بیماران کلیوی مستاصل ترین بیماران هستند به خصوص بیمارانی که دیالیز می کنند زندگی این بیماران وابسته به دستگاه دیالیز است، بیماران کلیوی ارتباط با دو بیماری خاموش و خطرناک فشار خون<blood pressure> و قند ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ادامه داد : عفونت های مزمن یکی از علل های نارسایی کلیه است که اگر به موقع درمان نشود منجر به نارسایی کلیه<Kidney> می شود، همچنین عفونت گلو در کودکانی که زیر ۱۵ سال هستند و دچار عفونت گلو هستند به خانواده ها توصیه داریم که حتما خودسرانه دارو به این کودکان تجویز نکنند، دارو زیرنظر پزشک مصرف کنند زیرا مصرف خودسرانه دارو در بزرگسالی کودکان منجر به بیماری و نارسایی کلیه می شود.

وی عنوان کرد: در استان ۳۵۰ نفر بیمار پیوندی و دیالیزی داریم که همه این بیماران شناسایی شده اند و همه مسائل مربوط به درمان، مسائل فرهنگی و فرهنگی و نیز اقتصادی این بیماران تحت حمایت است.

کیخاوندی تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی یک انجمن ان ، جی، یو و تشکل مردمی است که این انجمن هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و تنها بودجه آن حمایت افراد خیر است.

وی گفت: چون تعداد بیماران زیاد بود و بودجه انجمن جوابگو نیست بر همین اساس درمانگاه حضرت زهرا(س) را راه اندازی کردیم که در این درمانگاه بخش سونوگرافی، رادیولوژی، داندانپزشکی، پزشک متخصص، پزشک عمومی، آزمایشگاه و سایر مواردی که بیماران نیاز دارند، ارائه می شود  که خدمات این درمانگاه برای بیماران دیالیزی کاملا رایگان است و چون این درمانگاه یک درمانگاه خیریه است برای عموم مردم نیز ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف دارد.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برای این بیماران انجام شده که این هزینه ها شامل فرانشیز، هزینه ایاب و ذهاب، آزمایشات، رادیولوژی و مستمری بیماران بوده است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: