کد خبر: ۲۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 04
شفاآنلاين –آيين پاياني دومین جشنواره مشکات با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ، دکتر کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، دکتر رفیع مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران ، معاونین و مدیران سازمان مدیریت پسماند و مدیران ادارات بازیافت مناطق 22 گانه و آموزشگران این ادارات صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار گردید.

به گزارش شفاآنلاين از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند ، در این مراسم که به منظور تشویق و انگیزه‌سازی و جلب مشارکت بیشتر شهروندان در امور شهری برگزار گردید ، ضمن ارائه برنامه های شاد و متنوع ، 27 نفر برتر از میان 396 اثر داوری شده در زمینه های عکاسی ، خاطره نویسی ، پوستر ، ایده خلاقانه ، داستان کوتاه، نقاشی ، تصویر برداری ، کاریکاتور و عکاسی نوجوان با محوریت پسماند و پاکیزگی محله ، معرفی شدند.

در این مراسم مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران ، با اشاره به تاثیرمتقابل عملکرد شهروندان در محیط زیست به یکدیگرو بازخورد هر اقدام مطلوب و یا نامطلوب زیستی به آنها، در توضیح علت نامگذاری جشنواره مشکات خاطر نشان کرد که؛ این مراسم به افتخار پیشگامان عرصه محیط زیست و علاقه مندان به پاکیزگی شهر برگزار شده است.

دکتر رفیع در ادامه خاطر نشان کرد که، ما در ارتباط با موضوع پسماند رفتار خوبی نداشته ایم چرا که سرانه تولید زباله در دنیا 300-350 گرم در روز بوده و این رقم در کشور ما بین 800 -750 گرم می باشد ، که تبعات آن از جهت ایجاد مشکلات اعم از مالی یا زیست محیطی به همه ما بر گردد.

در ادامه دکتر کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ، با تاکید به آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک پسماند از مبدا و نقش آن در کاهش هزینه های جمع آوری و حمل و نقل پسماند خاطر نشان کرد : آموزشگران ادارات بازیافت نقش عمده ای در تحقق این امر داشته و با آموزش مطلوب ، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف میتوان میزان پسماند ورودی را حتی تا 50 درصد کاهش دهیم و تفکیک از مبداء را جایگزین تفکیک از مخزن و مقصدنماییم.

ایشان ضمن اشاره به هزینه های حمل و نقل و جمع آوری پسماند افزود : به منظور استفاده و بکار گیری فنا وریهای مدرن در جهت بهبود و ارتقاء فرایند های جمع آوری و دفع زباله و کاهش هزینه های مربوطه ،سازمان مدیریت پسماند جلسات متعددی با کارشناسان داخلی و خارجی برگزار نموده است و در تمام این جلسات مهمترین اولویت تفکیک از مبدا معرفی شده است .

دکتر کریمیان در انتها اظهار امید واری کرد با همکاری حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران می توانیم گامهای موثری در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندان در زمینه تفکیک از مبدا برداریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: