کد خبر: ۲۱۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 13
پرولایس یا افتادگی بند ناف یکی از موارد خطرناک و اورژانسی است که برای یک خانم باردار پیش می‌آید و سلامت جنین را به خطر می‌اندازد؛ به طور طبیعی در زایمان نرمال، سر جنین به سمت لگن مادر قرار می‌گیرد و با شروع درد زایمان دهانه رحم به آرامی باز و سر جنین از کانال زایمانی عبور می‌کند و نوزاد متولد می‌شود
شفاآنلاین> سلامت> متخصص زنان و زایمان گفت: گاهی زنان باردار دچار افتادگی بند ناف می‌شوند که باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش شفاآنلاین: شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان درباره افتادگی بند ناف اظهار کرد: پرولایس یا افتادگی بند ناف یکی از موارد خطرناک و اورژانسی است که برای یک خانم باردار پیش می‌آید و سلامت جنین را به خطر می‌اندازد؛ به طور طبیعی در زایمان نرمال، سر جنین به سمت لگن مادر قرار می‌گیرد و با شروع درد زایمان دهانه رحم به آرامی باز و سر جنین از کانال زایمانی عبور می‌کند و نوزاد متولد می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه بند ناف مواد مغذی و اکسیژن را به جنین می‌ساند، زمانی که از مجاری زایمانی خارج و تحت فشار قرار می‌گیرد، سبب کاهش اکسیژن، جریان خون و ضربان قلب جنین می‌شود در این شرایط باید سریعا جنین را خارج کرد، همچنین عارضه‌ای که این امر را تشدید می‌کند پارگی کیسه آب است.

متخصص زنان و زایمان درباره پیشگیری از افتادگی یا پرولایس بندناف بیان کرد: راهی برای پیشگیری از این عارضه وجود ندارد اما خانم‌ها باید در ماه‌های آخر نسبت به حرکات جنین خود بیشتر توجه کنند و اگر احساس سنگینی یا فشار زیرشکم، کمر درد مقطعی و شاهد خروج مقداری مایع از رحم بودند باید هرچه سریع تر به بیمارستان منتقل شوند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار