کد خبر: ۲۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 12
دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است به این معنا که توانایی سلول‌های بدن در استفاده از گلوکز را کاهش و میزان قند خون را افزایش می‌دهد

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص غدد با اشاره به تاثیر قهوه در پیشگیری از دیابت گفت: نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز خطر ابتلا به دیابت <La diabetes>را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مهران زمان‌زاده با بیان این مطلب افزود: دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است به این معنا که توانایی سلول‌های بدن در استفاده از گلوکز را کاهش و میزان قند خون را افزایش می‌دهد.

این متخصص غدد افزود: سابقه ابتلا به دیابت در بستگان درجه اول، فشار خون بالا، ابتلا به کیست‌های تخمدان، بیماری‌های قلبی-عروقی، کمبود ویتامین D، خواب کمتر از ۶ ساعت و عدم تحرک فیزیکی افراد را در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌دهد.

زمان‌زاده ادامه داد: مصرف سبزیجات، سالاد، کنترل وزن، نوشیدن قهوه، پرهیز از مصرف غذاهای آماده و فست فود، کاهش مصرف گوشت قرمز، استفاده از دارچین در غذاها، دوری از استرس و اضطراب، خواب کافی و نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز خطر ابتلا به دیابت را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش قبل از صبحانه برای افراد مبتلا به دیابت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، گفت: ورزش باید حداقل یک تا ۲ ساعت بعد از غذا و با شدت متوسط انجام شود به این معنا که فرد طی انجام ورزش بتواند صحبت کند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: