کد خبر: ۲۱۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 11
نحوه مراقبت از وزن بدن، می‌تواند روی تغییر رفتار افراد تاثیر گذاشته و آنها را به سمت چاقی یا لاغری سوق دهد
شفا آنلاین>سلامت>به نظر می‌رسد که ترازوها، دشمن قسم خورده افرادی هستند که می‌خواهند لاغر شوند. اما بررسی‌های محققان دانشگاه‌های پیتسبورگ و کالیفرنیا در آمریکا نشان داده است، افرادی که خود را شش تا هفت بار در هفته (تقریبا هر روز)، خود را وزن می‌کنند، 1/7 درصد از وزن خود را در طول یک سال از دست می‌دهند.


 به گزارش شفا آنلاین:نحوه مراقبت از وزن بدن، می‌تواند روی تغییر رفتار افراد تاثیر گذاشته و آنها را به سمت چاقی یا لاغری سوق دهد. محققان آمریکایی می‌گویند،‌ افرادی که خود را دایما وزن می‌کنند، عادت‌های غلط خود را کنار گذاشته و زندگی سالم‌تری در پیش می‌گیرند. از طرفی، افرادی که چاق هستند و می‌خواهند لاغر شوند اما از ترازو <Escalas>مرتب استفاده نمی‌کنند، کمتر به هدف‌شان می‌رسند.

محققان دانشگاه‌های پیتسبورگ و کالیفرنیا، ۱۰۴۲ داوطلب را بررسی کردند. این افراد به طور طبیعی و بدون هیچ توصیه‌ای از جانب محققان، خود را هر روز وزن می‌کردند. پس از پایان بررسی که حدود یک سال طول کشید، آنها ۱,۷ درصد از وزن خود را (معادل ۱,۹ کیلوگرم) از دست داده بودند.

محققان می‌گویند، نظارت بر رفتار خود، مانند نوع خوراکی مصرفی و مقدار ورزشی که انجام می‌دهیم و مقایسه تغییر وزن‌مان در گذر زمان، به ما کمک می‌کند درک بهتری نسبت به تغییراتی که ما را لاغرتر می‌کنند، داشته باشیم. به همین دلیل می‌توانیم آسان‌تر از همیشه عادت‌های سالم‌تری اتخاذ کرده و از شر چربی‌های اضافی بدن‌مان راحت شویم.

این روزها چاقی به یکی از معضلات جهانی تبدیل شده و افرادی که چاق می‌شوند، بیش از هر زمان دیگر در معرض سرطان، بیماری‌های قلبی و سکته قرار می‌گیرند. بنابه گفته متخصصان، تقریبا ۲۲ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۴۵، جزو افراد چاق خواهند بود و از بین هر ۸ نفر، ۱ نفر به دیابت نوع۲، مبتلا خواهد شد.

 محققان می‌گویند برای لاغر شدن و همچنین پیشگیری از چاقی و عواقب بد جانی و مالی ناشی از آن، هر روز خود را وزن کنید و از یک زندگی سالم، پیروی کنید.دیلی‌میل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: