کد خبر: ۲۱۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 03
بر اساس آخرین آمارهایی که داریم حدود ۸۰هزار مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر اصلی در بازه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال در کشور رخ می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن ارائه آخرین آمار از مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، اقدامات وزارت بهداشت در این راستا را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر افشین استوار، درباره آخرین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر گفت: بر اساس آخرین آمارهایی که داریم حدود ۸۰هزار مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر اصلی در بازه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال در کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر زودرس است، گفت: مرگ در سن ۳۰ تا ۷۰ سالگی مرگ زودرس محسوب می‌شود؛ یعنی مرگ به واسطه بیماری‌های غیر واگیر زودتر رخ می‌دهد؛ چراکه یک مرگ طبیعی باید در سن ۷۰ سالگی به بعد رخ دهد.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، بیماری‌های قلبی _ عروقی، دیابت، سرطان‌ها(Cancers) و بیماری‌های مزمن تنفسی چهار بیماری غیرواگیر اصلی هستد که مرگ‌ومیر  زیادی را شامل می‌شوند.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت در راستای پیشگیری(prevention) از بیماری‌های غیرواگیر نیز گفت: تلاش وزارت بهداشت بر این است که ۸۰هزار مرگ ناشی از این بیماری‌ها را کاهش دهیم. بر همین اساس، هدفی که در سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در نظر گرفته شده است، کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر تا سال ۱۴۰۴ است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: