کد خبر: ۲۱۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
صدها ماهواره، مقدار زیادی زباله فضایی، یک ایستگاه فضایی و هزاران شی دیگر در مدار سیاره زمین در حال گردش هستند
 شفا آنلاین>اجتماعی>  نیروی هوایی ایالات‌متحده امریکا در یک فراخوان خواستار ارائه طرح‌هایی باهدف شناسایی یا انهدام زباله‌های فضایی از سوی مردم شده است و در ازای ارائه بهترین طرح، جایزه‌ای نفیس تقدیم برنده خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:صدها ماهواره، مقدار زیادی زباله فضایی، یک ایستگاه فضایی و هزاران شی دیگر در مدار سیاره زمین در حال گردش هستند. در حال حاضر نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرده که باید راهی برای جمع‌آوری این زباله‌ها پیدا کند.

    درواقع پیدا کردن محل اصلی و دقیق این زباله‌های فضایی از اقدامات مهم به‌حساب می‌آید چراکه با داشتن این اطلاعات می‌توان با خیال راحت موشک‌ها و ماهواره‌های بیشتری را به فضا ارسال کرد بدون اینکه ترس و نگرانی برخورد آن‌ها با زباله‌های فضایی وجود داشته باشد.

وجود مقادیر زیادی از زباله‌های فضائی ساخته‌شده توسط انسان که در مدار زمین قرار دارد به همراه اجرام آسمانی کوچک، رفته‌رفته به یک معضل جدی برای ادامه پژوهش‌های فضائی تبدیل‌شده است. بر اساس آمارهای اخذشده توسط نهادهای بین‌المللی سه کشور روسیه، آمریکا و چین بزرگ‌ترین تولیدکننده زباله‌های فضائی موجود در مدار زمین بوده و همچنین بیشترین تعداد ماهواره‌ها و ادوات در حال استفاده در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

تاکنون طرح‌های مختلفی برای حل این معضل پیشنهادشده و حتی در پی ارائه پیشنهاد استفاده از سلاح‌های اتمی برای نابودی اشیا سرگردان موجود در مدار زمین، دانشمندان آکادمی علوم روسیه این روش را خطرناک و دارای تبعات بسیار مخربی دانستند.

به همین دلیل نیروی هوایی امریکا یک رقابت یا مسابقه را طراحی کرده که در آن راه‌حل‌های پیشرفته جدید به‌ویژه طرح‌هایی در جهت حفاظت ماهواره‌ها از زباله‌های فضایی ارائه‌شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا خواستار راه‌های جدیدی برای کشف و ردیابی زباله‌های فضایی است و از اواسط ماه ژانویه سال جدید میلادی طرح‌های ارسال‌شده موردبررسی قرارگرفته و طرح‌های مناسب پذیرفته خواهند شد.

لازم به توضیح است، هر تیمی که بتواند بهترین راه‌حل را همانند ردیابی زباله‌های فضایی با فناوری واقعیت مجازی ارائه دهد، امکان دارد در این مسابقه برنده‌شده و جایزه یک‌صد هزار دلاری را از آن خود کند.

 شرکت‌کنندگان لزوماً نباید راهی برای پاک کردن این زباله‌های فضایی ارائه دهند. نیروی هوایی آمریکا فقط می‌خواهد بداند این زباله‌های فضایی در کجا هستند. درواقع پیدا کردن محل اصلی و دقیق این زباله‌های فضایی ازجمله اقدامات مهم به‌حساب می‌آید چراکه با داشتن این اطلاعات می‌توان با خیال راحت موشک‌ها و ماهواره‌های بیشتری را به فضا ارسال کرده و نگران برخورد آن‌ها با زباله‌های فضایی نبود.

پیش از فراخوان این مسابقه، طرح‌هایی ارائه‌شده است که ساخت یک مدل کامپیوتری جدید در ایرلند، یکی از آن‌هاست. در این طرح، روش تازه دفاعی در مدار زمین برای مقابله با زباله‌های فضائی پیش روی دانشمندان قرار می‌گیرد. با این روش نقاط قطعه‌های ماهواره‌هایی که در اثر اصابت با جو از بین نرفته‌اند، به‌طور بسیار دقیق محاسبه می‌شوند. wordpress.futurism
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: