کد خبر: ۲۱۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 30
درگذشته عفونت ها شایع ترین علت نارسایی کلیه بود ولی دردنیای امروز بیماری قند، مقام اول را دارد .در واقع دیابت مهم ترین عامل نارسایی کلیه است.
شفا آنلاین>سلامت>نارسایی کلیه یک بیماری جدی است که باید بلافاصله مورد بررسی ور درمان قرار بگیرد، معمولا تصور می شود عفونت باعث نارسایی کلیه<Kidney failure> می شود، اما بروز برخی بیماری های مزمن هم نقش مهمی در این زمینه دارند که در ادامه به آنها اشاره می شود


به گزارش شفا آنلاین:درگذشته عفونت ها شایع ترین علت نارسایی کلیه بود ولی دردنیای امروز بیماری قند، مقام اول را دارد .در واقع دیابت مهم ترین عامل نارسایی کلیه است. کسانی که بیماری قند یا زمینه بیماری خانوادگی کلیوی دارند یا بیمارانی که فشارخون بالا دارند، باید هر شش ماه یک بار به طور مرتب برای بررسی کراتین و اوره، آزمایش خون بدهند و درصورت بالا بودن، برای تشخیص دارویی به پزشک مربوط مراجعه کنند.

دربیشترمواقع نارسایی کلیه پس از ظهور علایم ثانویه تشخیص داده می‌شود مثلا بیمار با فشار خون بالا، مشکلات انعقادی، کم خونی، ضعف و بی حالی یا افزایش حجم ادرار به ویژه هنگام خواب شب  به پزشک مراجعه می‌کند که پس از بررسی ها، نارسایی کلیه برای بیمار تشخیص داده می شود. باید توجه داشت با کنترل فشارخون، کلیه ها سالم می مانند و درصورت بالابودن آن به هر دلیل ممکن، شرایط بروز مشکلات کلیوی فراهم خواهد شد.

کلیه

بیماری قند هرجا که رگ باشد، آن را درگیر می کند مثلا رگ های انتهایی چشم را درگیرمی کند و انگشتان دست و پا سیاه می‌شود. یکی از نقاطی که رگ زیادی دارد، کلیه است و چون در لوله های ادراری مواد زاید به صورت ادرار دفع می شود و رگ و مویرگ در آن جا زیاد است، در بیماران دیابتی کلیه ها هدف بیماری دیابت قرار می گیرند و در بسیاری از بیماران کلیه ها از بین می رود.khorasannews
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار