کد خبر: ۲۱۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 29
از آنجا میزان تورم هر ساله درحال تغییراست و قیمت ها دستخوش این تغییرات هستند بنابراین قیمت کلیه نیز متناسب باتورم باید قیمتی معقول باشد زیرا فرد اهداء کننده عضو ،با این میزان پول باید بخشی از نیاز خود را پاسخ دهد وتا زمان بهبود و بازگشت به زندگی اولیه تحت کنترل باشد
شفاآنلاین>سلامت>باتوجه به شاخص های تورمی موجود و وضعیت سبد خانواده ها باید با نظر وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی قیمت کلیه اصلاح شود.

به گزارش شفاآنلاین، سید فرشاد فاطمی اردستانی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف در بیست و هفتمین همایش استانی انجمن گفت: از آنجا که کیفیت زندگی یک اهداء کننده کلیه<Kidney> ، با اهداءعضو دچارخدشه می شود و حتی فرد تا مدتی قادربه کار کردن نیست ، پرداخت پول با عنوان هدیه ایثاربه منظور جبران خسارت اقدامی مناسب است.

وی گفت : درحال حاضردر کشور میزان هدیه ایثار 19 میلیون تومان است که ازاین مقدار 18 میلیون توسط دریافت کننده از انجمن حمایت از بیماران کلیوی و 1 میلیون تومان به عنوان هدیه ایثار ازسوی دولت پرداخته می شود اما باید دید که این میزان میتواند پاسخگوی نیازهای اولیه اهداءکننده در طول دوران نقاهت<Recovering> باشد.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف گفت: از آنجا میزان تورم هر ساله درحال تغییراست و قیمت ها دستخوش این تغییرات هستند بنابراین قیمت کلیه نیز متناسب باتورم باید قیمتی معقول باشد زیرا فرد اهداء کننده عضو ،با این میزان پول باید بخشی از نیاز خود را پاسخ دهد وتا زمان بهبود و بازگشت به زندگی اولیه تحت کنترل باشد.

وی گفت : درسال 79 به تناسب تورم ،قیمت کلیه حدود یک میلیون تومان بود که با یک میلیون هدیه دولتی حدود 2 تا 2/5میلیون تومان به یک اهداء کننده پرداخت می شد و می توانست بخشی از نیاز آن فرد را پاسخ دهد اما درحال حاضر این میزان 18 میلیون تومان است که همراه با هدیه دولتی به 19 میلیون تومان رسیده که به عقیده بسیاری از افراد این قیمت باید تغییر یابد.

فاطمی بیان کرد: براساس شاخص تورم و قدرت خرید درسال جاری باید قیمت کلیه چیزی بین 25 تا 39 میلیون تومان باشد زیرا با تورم موجود ، وضعیت رفاهی مردم تغییر چندانی نیافته و سبد مصرفی نیز تغییر نکرده است.

و ادامه داد: اگر بتوانیم نظام پزشکی و وزارت بهداشت را قانع کنیم که با افزایش میزان قیمت کلیه با توجه به شرایط تورمی امروز باری از دوش اهداء کننده برمی داشته می شود به طور حتم فضای اخلاقی این اقدام شکل صحیح تری به خود می گیرد.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: