کد خبر: ۲۱۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
همان طور که میدانید عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پرخاصیت است که قندهای اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامینها، آنزیمها و نیز عناصر کمیاب است که کمتر ماده غذایی آنها را در بردارد
شفا آنلاین>سلامت>نتایج مطالعات جدید محققان نشان میدهد که مصرف عسل و به ویژه یک قاشق چایخوری از آن قبل از خواب موجب چربی سوزی و کاهش وزن میشود.

به گزارش شفا آنلاین:حتماً شما هم درباره فایده های مصرف عسل <Taking honey>برای سلامتی شنیدهاید. همان طور که میدانید عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پرخاصیت است که قندهای اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامینها، آنزیمها و نیز عناصر کمیاب است که کمتر ماده غذایی آنها را در بردارد.


این در حالی است که فرایندهای کارخانهای که برای تولید قند و شکر صنعتی بر روی نیشکر انجام میشود تمام ویتامینها، آنزیمها، ترکیبات نیتروژنی و اسیدهای اورگانیک مفید آن را از بین میبرد.

بله درست است. کالری عسل از شکر بیشتر است؛ اما عسل از شکر شیرینتر است و بنابراین شما مقدار کمتری از آن را مصرف میکنید. به علاوه آنکه عسل آنزیمهای خاصی را در بردارد که این شیرینکننده را به دو قند اصلی یعنی فروکتوز و گلوکز تبدیل میکند که جذب آنها توسط بدن راحتتر است.

مطالعهای که توسط یک گروه محقق انگلیسی به سرپرستی مایک مک اینز از متخصصان ارشد تغذیه در انگلیس که تمام طول عمر خود را وقف این تحقیق کرده است، انجامشده تأثیرات مصرف عسل در برنامه کاهش وزن را به طور کامل تعریف کرده است.

این مطالعه نتایج جالبی داشت. از جمله آنکه بر خلاف دیدگاه عموم، ترکیب منحصربهفرد قندهای طبیعی موجود در عسل، آن را به یک غذای کاهش وزن تبدیل میکند. نتایج این تحقیق از آن رو حائز اهمیت است که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، چاقی یکی از بزرگترین چالشهای جمعیتی و ابتلا به بیماریهای مختلف در سطح جهان شده است.

در یک برنامه غذایی کاهش وزن میتوان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسرها که معمولاً در رژیمهای غذایی لاغری منع میشوند استفاده کرد و لذت برد به شرط اینکه: به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شده باشد.

علاوه بر این با جایگزین کردنعسلبه جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزمهایی که در مغز نیاز بدن به شیرینی را تحریک میکند از کار میافتند.

عسل هم حاوی قند است اما برعکس قندهای تصفیهشده سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است و به طور معمول برای هضم قند، ویتامینها و مواد معدنی ذخیرهشده در بدن استفاده میشود که در نتیجه بدن را از هر نوع ماده ذخیرهای عاری میسازد.

پزشک آنلاین
دکتر حمید کوچه باغی [ پزشک عمومی ]
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
سلام خیلی عالی هستش به نظرمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: