کد خبر: ۲۱۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 24
دعوت به يك صبحانه دلچسب و خوشمزه واقعا دلنشين است و براي همين ماهي يكي دوبار خودم را به چنين صبحانه‌اي دعوت مي‌كنم
شفاآنلاین>اجتماعی> تا آخرين دقايق مي‌خوابيم و هميشه براي رسيدن به محل كار عجله داريم؛ ١٠دقيقه‌‌اي مسواك مي‌زنيم و لباس مي‌پوشيم و خودمان را به پاركينگ يا نزديك‌ترين ايستگاه تاكسي مي‌رسانيم و اولين گزينه‌اي كه هميشه حذف مي‌شود، صبحانه‌ است و جاي خالي‌اش را با فنجاني چای یا  قهوه در محل كار يا بيسكويت و كيكي در مسير پر مي‌كنیم؛

به گزارش شفاآنلاین، اين درحالي است كه هميشه بر اهميت اين وعده غذايي تاكيد شده و هميشه براي اكثر ما ايراني‌ها اولين گزينه حذفي بوده است، اگرچه چندوقتي است كافه‌ها و رستوران‌ها (restaurants)وعده صبحانه را به منوي خود افزوده‌اند، چون مشتري‌هايي همان ساعات اوليه روز خود را به يك صبحانه دلچسب دعوت مي‌كنند؛ رويه‌اي كه در ابتداي امر كاري لاكچري بود و به قشر خاصي اختصاص داشت اما بعد از مدتي در ميان اقشار ديگر جامعه رسوخ يافت و حالا مدتي است كه اقشار مختلف دورهمي‌هاي صبحگاهي را در كافه‌ها و رستوران‌ها تجربه مي‌كنند.

تجربه‌هاي خوردني
دعوت به يك صبحانه دلچسب و خوشمزه واقعا دلنشين است و براي همين ماهي يكي دوبار خودم را به چنين صبحانه‌اي دعوت مي‌كنم. «سياووش» اين دورهمي تك‌نفره‌اش را در كافه نزديك خانه‌اش برگزار مي‌كند بخصوص در پاييز. «حس خيلي خوبي دارد يك روز پاييزي ٨ صبح پشت‌ ميزي بنشيني و كسي برايت صبحانه آماده كند. صبحانه‌هاي فرانسوي، انگليسي و لبناني را هم امتحان كرده‌ام و از صبحانه(Breakfast) انگليسي بيشتر خوشم آمده چون آن‌قدر كامل است كه تا شب سيري.»

«شيما» اما ماهي يك‌بار با دوستانش دورهمي دوستانه صبحانه را برگزار مي‌كند. «دورهمي صبحانه چندوقتي است كه به دورهمي‌هاي دوستانه‌مان اضافه شده است؛ به پيشنهاد يكي از دوستان.»

«شيما» اولين قرار صبحگاهي را خيلي سخت توصيف مي‌كند «بار اول سخت بود كه ساعت ٨ در كافه پشت ميز نشسته باشيم، اما جذابيت‌هاي خودش را هم دارد، براي همين هرماه تكرار مي‌كنيم. اگرچه قيمت‌ها كمي بالا رفته.» «ليلي» بار اول از طرف يك دوست ساعت ٨ صبح به صرف صبحانه‌اي ايتاليايي دعوت شد و در رودربايستي پذيرفت اما از تجربه آن رضايت كامل دارد، به‌طوري كه چندبار به همراه ساير دوستانش اين تجربه را تكرار كرده است.

«بار اول كه به دعوت يك دوست براي وعده صبحانه رفتم كافه، فكر نمي‌كردم اين تعداد آدم تنها براي خوردن صبحانه به كافه يا رستوران بروند.» اما «فرهاد» از آن دست افرادي است كه هنوز اعتقادي به كافه يا رستوران‌رفتن آن هم براي صبحانه ندارند. «اين هم مد جديد است. مد خوبي است، البته براي كافه‌ها و رستوران‌ها چون درآمدشان بي‌شك بالاتر رفته است. من اهل اين قرتي‌بازي‌ها نيستم.»  

از كره و مربا تا بیکن سرخ‌شده
املت، ژامبون و تخم‌مرغ، خوراك لوبيا و عدسي پاي ثابت منوهاي صبحانه‌اند. اگرچه انواع مربا، مارمالاد، عسل، گردو، خياروگوجه در كنار چاي جزو صبحانه‌هاي سرد قرار مي‌گيرند، البته نان‌ها هم اگر نباشند، صبحانه حتما چيزي كم دارد؛ بنابراين نان‌هاي مختلف تست، کروسان، نان بریوش، مافین و... دركنار صبحانه‌هاي سرد و گرم سرو مي‌شوند. نوشيدني‌‌ها را هم نمي‌شود ناديده گرفت، چون هم بعد از صبحانه‌هاي گرم و هم سرد گوارا خواهند بود؛ نوشيدني‌هايي همچون چاي، قهوه، شكلات داغ و... آبميوه‌هاي تازه (آب‌ پرتقال، آناناس، گوجه) هم طرفداران خودشان را دارند، البته اگر طرفدار صبحانه‌ انگليسي، فرانسوي و ساير كشورها باشيد، حتما در بشقاب صبحانه‌تان ميوه‌هاي خردشده‌اي همچون گریپ فروت، خربزه، موز، گلابی و... ميوه‌هاي كمپوت‌شده‌اي مانند سیب، آلو، انجیر و... ماهی سالمون کبابی، بخارپز و آب‌پز. گوشت بیکن، سوسیس، سالامی به صورت کبابی یا سرخ‌شده و همين‌طور غلات صبحانه که به همراه شیر گرم یا سرد سرو می‌شوند را خواهيد داشت. البته نبايد از ياد برد كه هركدام از اين بشقاب‌هاي صبحانه هزينه‌اي براي شما دربرخواهند داشت؛ بشقاب‌هايي كه قيمتشان معمولا از ٣٠هزار تومان شروع مي‌شوند، در نهايت به ٨٠هزار تومان مي‌رسند. هزينه‌هايي كه به محتواي منو و كافه و رستوراني كه در آن سرو مي‌شوند، بستگي دارند. به‌عنوان مثال اگر براي صبحانه به رستوران فلورانس گيشا سري بزنيد، براي يك صبحانه با منوي باز ٥٨هزار تومان بپردازيد اما اگر فرد رمانتيكي باشيد و بخواهيد صبحانه‌تان را در ارتفاع با چشم‌انداز ٣٦٠درجه ميل كنيد، به رستوران گردان برج ميلاد سري بزنيد و با پرداخت حدود ٨٠هزارتومان خاطره يك صبحانه در ارتفاع را براي خودتان بسازيد. اگر مايل به هزينه‌كرد زياد نيستيد، كافه‌ها را براي يك دورهمي صبحانه انتخاب كنيد به‌عنوان مثال مي‌توانيد در كافه نان و شيريني لاوان خيابان بهشتي با ٢٨هزار تومان خودتان را به يك وعده صبحانه دعوت كنيد. در واقع مي‌توان گفت؛ به‌طور معمول در كافه‌هاي متوسط و معمولي شهر خوردن يك صبحانه ايراني؛ نان، پنير، كره، عسل يا مربا، گردو، خيار، گوجه و تخم‌مرغ آب‌پز حدود ١٢ تا ١٥هزار تومان هزينه برايتان دارد يا اگر علاقه‌مند به تجربه صبحانه ساير كشورها هستيد، براي صبحانه انگليسي؛ نان تست، ژامبون، سوسيس، تخم‌مرغ، لوبيا، قارچ و زيتون باید بالاي ١٥هزارتومان هزينه كنيد.       

صبحانه‌های جذاب ساير كشورها

صبحانه وعده‌ای غذايي است كه در همه‌ جاي جهان سرو مي‌شود و هركشوري براساس سنت‌هايش خوردني‌هايي را براي اين وعده‌غذايي مدنظر قرار مي‌دهد.

اسپانيا

صبحانه‌هاي اسپانيا ساده اما واقعا خوشمزه است. نان‌سيرتازه بخش اصلي صبحانه اسپانياست، البته با كمي گوجه‌فرنگي، روغن زيتون و نمك كه با نان‌سير مخلوط مي‌شود؛ البته مي‌توانيد مخلفاتي همچون پنير، ژامبون يا سوسيس به آن اضافه كنيد و از آن لذت ببريد.

انگليس

برعكس اسپانيا صبحانه انگلیسی بسیار پرحجم است. این صبحانه از لوبیا، سوسیس، تخم‌مرغ، قارچ، نان تست و یک فنجان چای تازه‌دم تشکیل شده است. گفته می‌شود مردمان انگلیس بسیار خوش خوراک‌اند، به‌گونه‌ای که اگر بخواهند به فردی یا کودک خود احترام گذاشته یا تشویق کنند، برای او غذا تدارک دیده یا فست‌فود می‌خرند.

استراليا

 تنها یک ماده بسیار مهم در صبحانه مردم استرالیا وجود دارد و آن مارمالاد به همراه کره بادام‌زمینی و نان تست است. در آخر یک لیوان بزرگ قهوه هم کنار آن نوش جان می‌کنند.

ايتاليا

 صبحانه ایتالیایی‌ها، این ملت افسانه‌ای، با آن ماکارونی، پیتزا و پاستا معروفشان کمی عجیب است. آنها برای صبحانه یک فنجان کاپوچینو و یک نان محلی و کروسانت میل می‌کنند. شاید آنها معده خود را برای یک ناهار خوشمزه سبک نگه می‌دارند. کسی نمی‌داند، این عادت آنها است.

آمريكا

 صبحانه بسیار معروف و باب میل آمریکایی یک کیک تازه به همراه چند بلوبری است که بیشتر مردم آمریکا آن را دوست دارند؛ به‌خصوص بچه‌ها، کنار این صبحانه چند تکه ژامبون هم قرار می‌گیرد. قهوه که دیگر در صبحانه آمریکایی‌ها جای خود را دارد.

ژاپن  

انتخاب محبوب مردم ژاپن، ماهی و برنج است که به سس سویا و دانه‌های سویا آغشته شده است. کشورهای بسیاری به‌خصوص در آسیا وجود دارند که به جای لبنیات برای صبحانه از غذای پخته لذت می‌برند؛ ژاپن یکی از این کشور‌ها است. غذای پخته برای صبحانه در این کشور بسیار رایج و محبوب است.
 
كلمبيا
صبحانه در کلمبیا به نوعی یک سوپ ساده است. سوپی که از آرد برنج و جعفری درست شده است که در آخر یک تخم‌مرغ برای هر نفر در داخل آن می‌شکنند، یک صبحانه بی‌دردسر و سالمی است و ادویه خاصی هم ندارد.شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: