کد خبر: ۲۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
پیوره، نوعی بیماری عفونی است که در ناحیه لثه و سایر بافت‌های نگهدارنده دندان، به‌وجود می‌آید. ازمیان این افراد تقریبا ۴ هزار و ۱۰۰ نفر به فشار خون بالا هم مبتلا بودند که حدود ۸۸ درصد از آنها داروی فشار خون مصرف می‌کردند

شفا آنلاین>سلامت>بنا به گفته محققان دانشگاه لاکیلا در ایتالیا، افرادی که به بهداشت دهان خود توجهی ندارند و به بیماری‌های دهانی و لثوی مبتلا هستند، به فشار خون بالا هم مبتلا می‌شوند و در عین حال داروهای درمان فشار خون روی آنها اثر مثبتی ندارد.

به گزارش شفا آنلاین: وقتی نیروی جریان خون در رگ‌های قلبی <Heart arteries>دایما بالا باشد، می‌گویند فرد به فشار خون بالا مبتلا شده است. بنابر بررسی‌های انجام شده، از هر سه آمریکایی، سک نفر (معادل ۷۵ میلیون نفر) به فشار خون بالا مبتلاست. فشار خون بالا موجب بیماری‌هایی از جمله سکته‌های قلبی، مغز و کلیوی می‌شود. فشار خون بالا، به نام قاتل خاموش، شناخته شده است زیرا بسیاری از افراد نمی‌دانند که به فشار خون بالا مبتلا هستند.

محققان دانشگاه لاکیلا در ایتالیا، گزارش‌های پزشکی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ آمریکایی را که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به بیماری‌ پیوره مبتلا بودند، بررسی کردند. پیوره، نوعی بیماری عفونی است که در ناحیه لثه و سایر بافت‌های نگهدارنده دندان، به‌وجود می‌آید. ازمیان این افراد تقریبا ۴ هزار و ۱۰۰ نفر به فشار خون بالا هم مبتلا بودند که حدود ۸۸ درصد از آنها داروی فشار خون مصرف می‌کردند. در ادامه بررسی‌ها، محققان دریافتند، افرادی که به پیوره مبتلا بودند، ۲۰ درصد بیش از دیگران گرفتار فشار خون بالا شده بودند. در ضمن داروی درمان فشار خون، نمی‌تواند فشار خون بیماران مبتلا به عفونت لثه را درمان کند.

فشار خون با دو عدد سنجیده می‌شود. عدد بالاتر، سیستولیک و آن نیرویی است که خون به وسیله قلب به تمام بدن پمپاژ می‌شود. عدد پایین‌تر نیز فشار دیاستولیک است که مقدار فشار موجود در سرخرگ‌ها بین دو تپش قلب را نشان می‌دهد. متخصصان قلب آمریکا توصیه می‌کنند که اندازه این دو فشار خون بهتر است از ۱۳۰ به روی ۸۰ میلی‌متر جیوه، بالاتر نرود. اما بررسی‌های محققان ایتالیایی نشان داده است که فشار خون بیماران مبتلا به مشکلات دهان و دندان، حداقل سه میلی‌متر جیوه، بیشتر از فشار خون افراد دارای دندان و لثه‌های سالم است. همچنین التهاب دهانی می‌تواند به رگ‌های خونی صدمه زده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق را نیز افزایش دهد.

 محققان می‌گویند افراد مبتلا به فشار خون بالا، علاوه بر پیروی از سبک زندگی سالم، رژیم غذایی کم نمک، ورزش و کنترل وزن، باید به بهداشت دهان خود نیز توجه کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: