کد خبر: ۲۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 23
برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر و کاهش آنها، باید سبک زندگی اصلاح شده و به الگوی مصرف و کیفیت غذا نیز اهمیت داده شود
شفاآنلاین>سلامت> رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعداد افراد دارای اضافه وزن و چاق بیشتر از گذشته شده و بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشار خون بالا، گرفتگی عروق قلبی و مغزی و سرطان‌ها به دلیل عدم تغییر سبک زندگی رو به افزایش است.

به گزارش شفاآنلاین، غلامرضا اصغری روز سه شنبه در همایش روز جهانی غذا در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از اهداف نامگذاری روز جهانی غذا این است که همه کشورها در راستای مبارزه با گرسنگی تلاش کنند.

وی افزود: ایران کشوری با منابع بسیار نفت و گاز و محصولات کشاورزی است، در نتیجه پذیرفتنی نیست در کشور فردی به علت گرسنگی و سوء تغذیه و فقر غذایی جان خود را از دست بدهد.

اصغری بیان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر و کاهش آنها، باید سبک زندگی اصلاح شده و به الگوی مصرف و کیفیت غذا نیز اهمیت داده شود.

بیماری‌های غیر واگیر ناشی از فقدان الگوی مناسب مصرف غذا، هزینه‌های درمانی بسیاری به نظام سلامت تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران ‌حوزه صنایع غذایی، افتخار کشور هستند. ایران یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی به سایر کشورها است و صنعت غذا<Food> یکی از صنایعی محسوب می‌شود که برای کشور ارزآوری دارد.

اصغری گفت: یکی از مشکلات کشور، نحوه مصرف و رفتار مردم در سبد غذایی است که نیاز به اصلاح الگوی مصرف و سبد غذایی مردم داریم. با تغییر در سبک زندگی می‌توانیم تا میزان 40 درصد از سرطان‌ها را کاهش دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: از طریق سند ایمنی غذا که با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و سازمان محیط زیست و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تدوین شده، می‌توانیم به الگوی مصرف صحیح و اصلاح سبد غذایی مردم و ارتقای کیفی سلامت آنها و جامعه دست یابیم.

وی افزود: در شرایط تحریم باید متفاوت عمل کنیم و نباید اجازه دهیم که خط تولید مواد غذایی متوقف شده و کارگران این بخش، بیکار شوند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: