کد خبر: ۲۱۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 23
در بسیاری از کشورها محصولات غذایی ایرانی عرضه و مصرف می‌شود و ارز برای کشور وارد می‌کنند که این مهم حاصل تلاش مدیران، مسئولان و سرمایه‌گذارانی است که در این حوزه تلاش می‌کنند تا مردم را از محصولات غذایی کیفی برخوردار کنند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا در شرایط تحریم فشاری به مردم وارد نشود، گفت: تولید داخل در حوزه غذا باید تقویت و قفسه فروشگاه‌ها از محصولات تولید داخل پر شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم روز جهانی غذا با بیان اینکه هر سال در تمام دنیا روزی را به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری کرده‌اند که هدف اولش مقابله با گرسنگی است، گفت: یکی دیگر از اهداف این روز جلب توجه جهان به این موضوع است که عده‌ای از همنوعانمان به دلیل ضعف و گرسنگی جانشان را از دست داده و دچار آسیب شده‌اند البته خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که از نعمات و منابع غنی سرشار و محصولات کشاورزی‌اش دارای تنوع است و توانمندی بسیاری در جامعه وجود دارد به طوری که نمی‌توان گفت کسی در کشور جانش را به دلیل گرسنگی از دست می‌دهد.

وی افزود: بر ما و بر همه جهان لازم است که با قتاعت و استفاده درست از نعمات خدا بتوانیم به گرسنگان جهان کمک کنیم.

اصغری ادامه داد: در عین حال مشکل جوامعی مانند ایران که از نعمت غذا برخوردار است بحث کیفیت و الگوی مصرف غذاست . متاسفانه روز به روز چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مانند سکته‌های قلبی، فشار خون و سایر بیماریهای غیر واگیر بیشتر می‌شود که نه تنها نوعی رنج انسانی  است بلکه هزینه‌های سرسام آوری را به نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند بنابراین توجه مردم نسبت به تغییر الگوی مصرف غذایشان و داشتن تحرک فیزیکی می‌تواند به افزایش زندگی آنها کمک کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که محصولات غذایی تولید داخل، کیفیت مناسبی دارند و ایران یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی است،گفت: در بسیاری از کشورها محصولات غذایی ایرانی عرضه و مصرف می‌شود و ارز برای کشور وارد می‌کنند که این مهم حاصل تلاش مدیران، مسئولان و سرمایه‌گذارانی است که در این حوزه تلاش می‌کنند تا مردم را از محصولات غذایی کیفی برخوردار کنند.

اصغری با بیان این که عمده مشکل ما نحوه مصرف غذا و سبد غذایی مردم است،اظهارکرد: با کمک آموزش و پرورش باید این مشکل رفع شود تا از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک<Salt> پرهیز و میوه و سبزیجات و غلات را استفاده کنند. حتی می‌توان تا ۴۰ درصد با تغییر سبک زندگی از بروز سرطان‌ها پیشگیری شود. امروزه اولین عامل مرگ و میر در کشور بیماریهای قلبی و عروقی است که با نوع تغذیه نیز مرتبط است.

وی با اشاره به ادامه همکاری صنایع غذایی برای کاهش قند، چربی، و نمک در محصولات غذایی گفت: نظارت روی محصولات تراریخته ، سموم دفع آفات و غیره ادامه می‌یابد . در عین حال قرار است سند ایمنی غذا با همکاری دستگاه‌های مرتبط نهایی شود و امیدواریم شاهد تحولی در این حوزه باشیم تا بتوانیم به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.

اصغری با اشاره به شرایط تحریم در کشور اظهارکرد: در شرایط تحریم باید متفاوت با شرایط عادی عمل کنیم و همه کمک کنند که هیچ خط تولیدی متوقف نشود بنابراین در شرایطی که بیشتر به تولیدات داخلی نیاز داریم باید تولید تقویت شود. و قفسه‌های فروشگاهها از محصولات تولید داخل پر شوند. همان طور که می‌بینید ابزار جنگ روانی<mentaly war> دشمن این است که هر از گاهی می‌گوید فلان محصول موجود نیست بنابراین باید کمک کنید تا تحریمی که دشمن به آن امید بسته موثر نیفتد و با آن مقابله کنیم.

اصغری تاکید کرد:‌هر محصولی که تولید می‌شود و هر کارگری که اشتغال می‌یابد تیری است به جبهه دشمن و اگر خدایی نکرده این اتفاق نیفتد به نوعی کمک به دشمن است بنابراین  باید کمک کنیم در این شرایط به مردم فشاری وارد نشود. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: