کد خبر: ۲۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 01
شفا آنلاین:سوسن جباری، جامعه شناس گفت: بازی بهترین شکل فعالیت و شکل دهنده نیروهای جسمی و روانی کودک است.
به گزارش شفا آنلاین،سوسن جباری، جامعه شناس  گفت: بازی بهترین شکل فعالیت کودک در سنین پیش از دبستان است، در جریان بازی نیروهای جسمی و روانی کودک رشد می‌یابند. علاوه بر این بازی برای کودک، وسیله‌ای به منظور کسب تجارب اجتماعی است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت بازی و لزوم ایجاد محیطی مناسب برای بازی کودکان به خصوص کودکان محروم پرورشگاهی که خود دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که این امر از مهمترین وظایف آموزشی و تربیتی دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت است و با در نظر داشتن مسئولیتی که در قبال این کودکان و مسائل آموزشی آن‌ها وجود دارد توجه به این مسئله اهمیتی دو چندان می‌یابد.   
 
وی در پایان با اشاره به این که بازی‌های نمایشی در دوران کودکی باعث افزایش نمرات رشد مهارت‌های شناختی و اجتماعی کودکان می‌شود، تصریح کرد: بازی‌های نمایشی یا نمایش‌های اجتماعی که کودکان در طی بازی انجام می‌دهند، می‌توانند در جهت کسب مهارت‌های اجتماعی و شناختی کودکان محروم مفید باشد و به آن‌ها کمک کند تا با محیط اطراف و جامعه خود بهتر سازگار شوند و مهارت اجتماعی که ممکن است بر اثر محرومیت از آن‌ها محروم شده باشند را به درستی بیاموزند و زندگی بهتر و پرنشاط‌تری را تجربه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: