کد خبر: ۲۱۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
در اربعین امسال ۶۵۰ نیروی بهداشتی برای پوشش این مراسم بسیج شده‌اند که در قالب ۳۰ گروه و با همکاری وزارت بهداشت عراق، نظارت‌های بهداشتی را انجام می‌دهند
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت ضمن بازدید از درمانگاه‌های مستقر در صحن حضرت زهرا (س) حرم حضرت علی (ع) در نجف، گفت: ۳۰ تیم بهداشتی از ایران با همکاری وزارت بهداشت عراق، نظارت‌های بهداشتی را در مراسم اربعین انجام می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر سیدحسن هاشمی افزود: البته مراقبت اصلی از سلامت<Health> را خود مردم باید انجام دهند.

وی افزود: در اربعین امسال ۶۵۰ نیروی بهداشتی برای پوشش این مراسم بسیج شده‌اند که در قالب ۳۰ گروه و با همکاری وزارت بهداشت عراق، نظارت‌های بهداشتی را انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت گفت: علاوه بر فعالیت نیروهای بهداشتی، ۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ فروند بالگرد اورژانس هوایی و ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از ۱۰ هزار نیروی درمانی و ۱۷ هزار نیروی سازمان اورژانس در ایام راهپیمایی اربعین حسینی به زائران در مناطق مرزی، ارائه خدمت می‌کنند.

 وی افزود: با اشاره به بارندگی اخیر، زائران اربعین حسینی لباس گرم، به ویژه برای کودکان و سالمندان به همراه داشته باشند و در آشامیدن و مصرف مواد غذایی، بهداشت را رعایت کنند.

هاشمی در حاشیه بازدید از درمانگاه امام رضا (ع) مستقر در عمود ۲۸۶ در مسیر پیاده روی نجف به کربلا درخصوص جزئیات این بازدید گفت: تعداد بیمارانی که در این بیمارستان بستری هستند، کم نیست و اکثریت آنها با مشکلات جزئی پزشکی مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از تمامی همکاران گروه پزشکی که از اقصی نقاط کشور برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی آمده اند، باید تشکر کرد.

هاشمی وضعیت بهداشت و درمان و رسیدگی به بیماران را مطلوب دانست و گفت: تاکنون تمامی اقدامات در زمینه بهداشت و درمان و خدمت رسانی به زائرین<Pilgrims> کربلای معلی به خوبی پیش رفته و مشکلی وجود ندارد.  

وزیر بهداشت به توصیه‌های بهداشتی که قبل از اعزام زوار اربعین حسینی به کربلا، مورد تاکید قرار گرفته، اشاره کرد و گفت: امیدوارم زائرین عزیزی که به این سرزمین مشرف شده اند، مواردی که قبلا توصیه شده از جمله استفاده از لباس گرم و دقت در مصرف خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها را رعایت کنند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: