کد خبر: ۲۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
در این درمانگاه آشنا کردن مادران با معنای سوگ، کمک به درک و پذیرش سوگ، جلب حمایت خانواده و نزدیکان آن‌ها در صورت لزوم انجام می‌شود. هم‌چنین در این درمانگاه غربالگری مادران سوگوار از نظر روانی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به مشاوره و دریافت حمایت‌های ویژه به روانپزشک معرفی می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درمانگاه سوگ به‌منظور حمایت روانی از مادرانی که تجربه سقط جنین<Abortion> یا مرگ داخل رحمی داشتند، در کلینیک بیمارستان صیاد شیرازی گرگان راه‌اندازی شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر «الهام خوری» اظهار کرد: سوگ یک واکنش طبیعی، رفتاری، فیزیکی، روانی و احساسی به فقدان از دست دادن شی‌ء یا شخص مورد علاقه است.

وی با اشاره به این‌که این شخص مورد علاقه می‌تواند یک جنین یا نوزاد باشد، افزود: به‌منظور حمایت روانی از مادرانی که تجربه سقط جنین یا مرگ داخل رحمی که بسیار برای مادر دردناک است را داشتند، ضرورت ایجاد درمانگاهی در این راستا در گروه مامائی دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیشنهاد شد که با همکاری گروه روانپزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه موفق به تاسیس درمانگاه شدیم.

خوری با اشاره به این‌که چنین درمانگاه‌هایی در کشورهای پیشرفته خارجی وجود دارد، ‌خاطرنشان کرد: در این درمانگاه‌ها مادران را از نظر روانی غربالگری و بررسی می‌کنند که یک سوگ طبیعی را طی می‌کنند یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه سوگ دانشگاه علوم پزشکی گلستان نخستین درمانگاهی است که در ایران در این رابطه راه‌اندازی شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در این درمانگاه آشنا کردن مادران با معنای سوگ<mourn>، کمک به درک و پذیرش سوگ، جلب حمایت خانواده و نزدیکان آن‌ها در صورت لزوم انجام می‌شود. هم‌چنین در این درمانگاه غربالگری مادران سوگوار از نظر روانی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به مشاوره و دریافت حمایت‌های ویژه به روانپزشک معرفی می‌شوند.

خوری خاطرنشان کرد: افراد برای مراجعه به این درمانگاه می‌توانند به کلینیک بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مراجعه حضوری داشته و یا این‌که از طریق سایت اینترنتی www.golestanbehyab.ir اقدام به گرفتن نوبت کنند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: