کد خبر: ۲۱۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
بر خلاف سایر بیماری‌های جسمی، بیماری روحی به راحتی قابل شناسایی نیست. متاسفانه در اکثر جوامع مراکز پزشکی زیادی برای درمان بیماری‌های روحی وجود ندارد و مردم به سختی مشکلات روحی و عاطفی خود را برطرف می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>آیا می‌دانید که بیماری روانی در بین جوانان بسیار رایج است و تعداد جوانان مبتلا به بیماری‌های روحی بیشتر از کسانی است که ذهنی سالم دارند؟ آیا می‌دانید در دنیای متغیر امروز و فقدان مراقبت از افراد مبتلا به بیماری‌های روانی تعداد جوانان با چالش‌های ذهنی به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت و راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل همیشگی چیست؟.

به گزارش شفاآنلاین ، فرد سالم فقط فردی نیست که بیماری نداشته باشد و یا دچار ضعف و ناتوانی نباشد، بلکه یک فرد سالم باید از نظر جسمی، ذهنی، احساسی و حتی معنوی متعادل باشد. سلامت روان در واقع سلامت ذهن است.

بهترین حالت در زندگی توانایی غلبه بر تنش‌ها است.

بالاتر از این عقیده نیز توانایی درک فرد از خود است که می‌تواند در جامعه نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

دهم اکتبر روز جهانی سلامت روان بود. در حقیقت  موضوع امسال روز جهانی سلامت روان « جوانان و سلامت روان در دنیای در حال تغییر » اعلام شده است.

انتخاب این عنوان واضح است که سلامت روان در جوانان حائز اهمیت است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، نوجوانی و سال‌های اولیه بلوغ زمان تغییرات زیادی در زندگی هر فرد است و این تغییرات شامل تغییر مدرسه، تحصیل در دانشگاه و یا کار جدید است.

برای بسیاری از افراد ممکن است این زمان هیجان‌انگیز و یا زمان استرس، ترس و وحشت<Panic> باشد.

در برخی موارد اگر این احساسات و تغییرات، شناسایی و مدیریت نشود منجر به بیماری روحی خواهد شد.

بر خلاف سایر بیماری‌های جسمی، بیماری روحی به راحتی قابل شناسایی نیست. متاسفانه در اکثر جوامع مراکز پزشکی زیادی برای درمان بیماری‌های روحی وجود ندارد و مردم به سختی مشکلات روحی و عاطفی خود را برطرف می‌کنند.

بسیاری از تغییرات در دنیای مدرن عاملی در اختلال سلامت روان در میان جوانان است.

اکثر جوانان در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر، الکل و سایر مواد خطرناک زندگی  قرار دارند که موجب آسیب رساندن به مغز آنها می‌شود.

تعداد زیادی از جوانان اغلب روزهای خود را صرف تماشای فیلم‌های خشونت‌آمیز و ترسناک می‌کنند که اغلب بر رفتارهای ذهنی، روحی<Spiritual> و احساسی آنها تاثیر می‌گذارد.

جنایات سایبری نیز یکی از عواملی است که موجب نگرانی در سلامت جوانان می‌شود.

نامگذاری این روز به دلیل اهمیت و با هدف آگاهی از افزایش مشکلات روانی است. بهترین راه برای مقابله با این مشکل درک بهتر مشکلات سلامت روان است که شامل شناسایی علل، شناسایی راه حل‌ها و در نهایت شناخت درمان پزشکی در این مورد است.نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: