کد خبر: ۲۱۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 19
این هنر می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه داشته باشد؛ طوری که با هیچ زبانی نتوان به آن دست یافت
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت با اشاره به نقش هنر هفتم در فرهنگسازی سلامت گفت: این هنر می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه  مهر سلامت در اصفهان با تشکر از تمامی افرادی که در برگزاری این جشنواره شرکت کردند، گفت: مطمئن باشید که کار خیر در حوزه سلامت به ساخت و ساز و خرید تجهیزات خلاصه نمی‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که هنر هفتم می‌تواند در خدمت اعمال خیر در حوزه سلامت باشد، افزود: این هنر می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه داشته باشد؛ طوری که با هیچ زبانی نتوان به آن دست یافت.

هاشمی همچنین گفت: ضروری است به این هنر توجه کنیم و ضمن احترام به افرادی که در این رشته فعال هستند، از آن به عنوان ابزاری در جهت ارتقای فرهنگ سلامتی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: زمانی می‌توانیم به خود افتخار کنیم که بار بیماری‌ها را کاهش داده، توانمندی مردم افزایش یافته، فرهنگ جامعه را ارتقا بخشیم و مردم بدانند که باید از خود مراقبت کنند تا بیمار (Patient)نشوند و این یک اقدام و کار خیر جمعی است.  

هاشمی با تاکید بر این که تنها جایی که معتاد شدن و اعتیاد خوب است، اعتیاد به کار خیر است، افزود: تصورم این است اگر با اخلاص کار کنیم حتی اگر بخواهیم نیز اجازه نمی‌دهند از این دایره بیرون برویم.

وزیر بهداشت با بیان این که زیباترین لحظه زندگی زمانی است که از خود و منافع‌مان گذشته و به فکر دیگران و مردم باشیم، افزود: این اوج انسانیت است و خوشحالم که از این جنس افراد در کشورمان و در حوزه سلامت زیاد هستند، اگرچه بسیار گمنام‌اند.

هاشمی در ادامه با اشاره به این که در کشور و اصفهان خیرینی بودند که در دفاع از کشور  و جمهوری اسلامی جان خود را نثار کردند، افزود: امروز مراکز مجهزی در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید که توسط خیرین ساخته شده است و قدردان این نگاه خیر هستیم.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت همچنین با بیان این که تعداد خیرین و کارهای خیر آنان که در این شهر انجام شده،  بسیار زیاد است و چند روزی فرصت لازم است که بتوان همه آنها را دید، گفت: هر کمکی که به ارتقای این حرکت انسان دوستانه منجر شود، دریغ نخواهم کرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در کشور هنرمند بسیار زیاد است و می‌بینیم که لطیفه‌ها و کلیپ‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه پزشکی درست می‌کنند، افزود: با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته، می‌توان از سوژه‌های خوب صحنه‌های زیبایی را به تصویر کشید و در اختیار مردم قرار داد و در جشنواره بعدی به نمایش گذاشت.

وزیر بهداشت همچنین گفت: امیدوارم قدم خیر شما هنرمندان در ارتقای فرهنگ بهداشت و پیشگیری و توسعه فرهنگ خیر در کشور موثر باشد.

هاشمی در پایان با بیان این که کشور دچار مسائل و مشکلاتی(Problems) است که ریشه در فرهنگ و رفتار ما دارد و باید اصلاح شود، گفت: هرچقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، گرفتاری‌هایمان نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین باید همیشه اهل فرهنگ و هنر را تشویق کرد که در این را قدم برداشته و اقدام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: