کد خبر: ۲۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 30
شفاآنلاين -آیا تولید کود از استخوان های حیوان ممکن است؟ چنین تولیدی چه تاثیری بر فعالیت های فرهنگی و زیست محیطی دارد؟ و...

به گزارش شفاآنلاين ،در یک نیروگاه نمونه در مجارستان، دانشمندان در یک طرح پژوهشی سرگرم پرورش کود آلی از استخوان حیوان اند.استخوان ها در حرارت ۶۰۰ درجه سانتیگراد در کوره های بدون هوا و اکسیژن سوزانده می شود، بدون اینکه هیچگونه گازی در محیط منتشر شود. محصول تولید شده، نوعی پودر سرشار از مواد معدنی و متفاوت با کود شیمیایی و عاری از فلزات سنگین است. به نظر پژوهشگران این محصول برای تولید کود آلی فسفر دار ایده آل است.

اما کیفیت و سلامتی این محصول در کجا بررسی و تایید می شود؟ بنا بر ارزیابی پژوهشگران در این آزمایشگاه در بوداپست، این محصول عاری از منابع بالقوه آلودگی مانند فلزات سنگین و انواع هیدروکربن هاست. نمونه هایی از این محصول برای شناخت ترکیب شیمیایی آن نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج به دست آمده امید بخش بوده است.

پژوهشگران اکنون سرگرم مطالعه دراين باره اند که محتوای این ماده چگونه می تواند در محصولات غذایی مفید باشد. به گفته آنها آزمایش های تاکنونی کاملا مثبت بوده است.گام بعدی، ارائه محصول به بازار است. در یک واحد تولیدی در نزدیکی بوداپست، هر سال پنج هزار تن کود آلی از استخوان تولید می شود. تصور مدیران ا کارخانه این است که این محصول هم به تنهایی یک کود طبیعی خوب است و هم می تواند مکمل کودهای دیگر با قیمتی مناسب برای بازار باشد.

پژوهشگران نسبت به رقابت پذیری این کود آلی در بازار محصولات اروپایی، ظرف کمتر از پنج سال آینده، خوش بین اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: