کد خبر: ۲۱۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
برخی از خانم‌ها علاقه دارند در روزهای عادی نیز مژه‌های بلندی داشته باشند، امروزه، اکستنشن مژه اولین گزینه، برای داشتن مژه زیبا می‌باشد
شفاآنلاین> سلامت> خطرات ناشی از اکستنشن فقط در واکنش آلرژیک به چسب خلاصه نمیشود، بلکه فرسایش سطح داخلی پلک نیز می‌تواند باعث آسیب دائمی به مژه‌های شما شود.

به گزارش شفاآنلاین: امروزه اکستنشن مژه در بین بانوان و دختران جوان به شدت محبوب شده است زیرا همه خانم‌ها می‌دانند که مژه‌ها تاثیر خیلی زیادی بر روی زیبایی چهره دارند، 

به همین دلیل در مراسمات مختلف مانند عروسی‌ها، از پلک مصنوعی استفاده می‌کنند ولی استفاده از مژه مصنوعی کمی سخت و زمان‌بر و مهم‌تر از همه موقتی می‌باشد بنابراین برای استفاده‌ی غیر از مراسمات، کاربرد ندارد.

برخی از خانم‌ها علاقه دارند در روزهای عادی نیز مژه‌های بلندی داشته باشند، امروزه، اکستنشن مژه اولین گزینه، برای داشتن مژه زیبا می‌باشد. وقتی در صفحه گوگل، کلمه اکستنشن مژه را جستجو می‌کنید، احتمالا با تبلیغات سالن‌های زیبایی مواجه می‌شوید و کمتر به جنبه سلامتی آن و همچنین خطرات اکستنشن مژه برخورد خواهید کرد.


دکتر Orly Avitzur، می‌گوید: ” خطرات ناشی از اکستنشن فقط در واکنش آلرژیک به چسب خلاصه نمیشود، بلکه فرسایش سطح داخلی پلک نیز می‌تواند باعث آسیب دائمی به مژه‌های شما شود.”

چه شما به دنبال روش قدیمی اکستنشن باشید و یا سراغ نسخه‌های فانتزی بروید، صدها دلار در یک سالن آرایشگاه برایتان هزینه خواهد داشت ولی خطرات اکستنشن مژه در هر شرایط تقریبا مشابه هست. در اینجا پنج مورد از خطرات اکستنشن مژه که شما باید بدانید را بیان می‌کنیم:

سوزش و قرمزی، از خطرات اولیه و مهم اکستنشن مژه

بعد از اکستنشن مژه معمولا، در ناحیه چشم احساس سوزش خواهید نمود و اطراف چشمتان و یا فقط بالای چشمتان، حالت قرمزی پیدا خواهد کرد، اکثر آرایشگران معتقد هستند که سریع این حالت از بین می‌رود و چشم به حالت اول خود بازمی‌گردد. پس شاید در نگاه اول، خطر مهمی به شمار نرود زیرا موقتی است؛ ولی در برخی از افراد به دلایل مختلف ممکن است ماندگار شود و رفته رفته بدتر.


التهاب و ورم از دیگر خطرات اکستنشن

التهاب از دیگر خطرات اکستنشن مژه می‌باشد که خانم‌ها بعد از پروسه اکستنشن مژه با آن مواجه می‌شوند. این التهاب نیز ممکن است در برخی از خانم‌ها موقتی باشد و در برخی دیگر آزاردهنده و ادامه‌دار.

عفونت، خطر مهم اکستنشن

عفونت، ضمیمه‌‌ی هر بیماری است. کثیفی و باکتری‌ها منجر به عفونت‌های جدی، از جمله عفونت چشم می‌گردد. همانطور که می‌دانید چشم جزو یکی از مهم‌ترین اجزای چهره است و باید همیشه مراقبت آن بود. اکستنشن موجب عفونت چشم می‌شود پس اگر تصمیم قطعی برای اکستنشن مژه گرفته‌اید، حداقل موارد بهداشتی و زیبایی را رعایت کنید.

آلرژی، خطر رایج اکستنشن مژه

خطر رایج اکستنشن مژه، آلرژی و حساسیت می‌باشد که در بسیاری از خانم‌ها دیده می‌شود. در واقع واکنشی در برخی از چسبها رخ میدهد که حاوی فرمالدهید است و این می‌تواند منجر به واکنش آلرژیک شدید در طول زمان شود. پس اگر قبلا آثاری از آلرژی را در خود مشاهده نموده‌اید، حتما قبل از اکستنشن مژه به آرایشگر خبر بدهید و او را مطلع سازید.

از دست دادن مژه، خطر اکستنشن مژه

همچنین از دیگر خطرات اکستنشن مژه‌ها که خیلی مهم و خطرناک است، از دست دادن مژه می‌باشد که ناگهان فرد متوجه می‌شود که مژه های خودش به طور کامل ریخته‌اند! به نظرتان در این موقع فرد چه احساسی پیدا می‌کند؟! قطعا پیشمان از انجام اکستنشن مژه!

چسبی که برای اکستنشن مژه استفاده می‌شود، می‌تواند مژه‌های شما را بیرون بکشد. پس این آسیب با در نظر گرفتن عواقب آن بسیار خطرناک است، معمولا مژه‌ها رشد خواهند داشت ولی از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و در برخی از افراد ممکن است اصلا رشدی نداشته باشد.

خطر عجیب و کم‌یاب

اما یک جراح به طرفداران اکستنشن مژه هشدار می‌دهد. دکتر Keshini Parbhu از مرکز چشم پزشکی، نشان داده‌است که چگونه مژه‌ها به تنهایی می‌توانند کرم و کنه‌ها را جذب کنند، به خصوص اگر آن‌ها خوب تمیز نشده باشند.

یک زن به نام اشلی توضیح داد که چگونه بعد از چندین بار تمدید اکستنشن مژه با چشم‌های ورم کرده، درد و خارش مواجه شده و به چند چشم پزشک مراجعه کرده که در نهایت دکتر Parbhu تشخیص داده که کرم‌های ریز و کوچکی در بین مژه‌های این شخص زندگی می‌کنند! شاید به نظر عجیب بیاید ولی اتفاق افتاده است.

دکتر Parbhu گفت: "کرم‌ها به پایگاه کیسه‌های ترشحی می‌روند، و از این مواد تغذیه می‌کنند. این خطر در سالن‌های زیبایی قرار دارد که ابزار خود را به درستی تمیز نمی‌کنند.

چگونه از خطرات اکستنشن مژه جلوگیری کنیم؟

راحت‌ترین راه برای جلوگیری از خطر عفونت و یا سوزش چشم، این است که به سادگی از اکستنشن مژه‌ها دوری کنید. متخصصان ما می‌گویند که اگر شما نیاز به مژه‌های بلند و جذاب دارید، به جای اکستنشن مژه از ریمل زدن استفاده کنید.

اما اگر تصمیم قطعی بگیرید که از مژه‌های خود را اکستنشن کنید باید برخی از نکات مهم را رعایت کنید:

اطمینان حاصل کنید؛ کسی که اکستنشن مژه شما را انجام می‌دهد گواهی‌نامه معتبر دارد.
ترکیبات مورد استفاده در مورد چسب استفاده‌ شده مثل فرمالدیید، را چک کنید.

دقت کنید که آرایشگر، نظافت خوبی داشته باشد، مثلا از شستن دست‌هایش به طور کامل اطمینان حاصل کنید و به پوشیدن دستکش او دقت کنید.

بعد از اکستنشن مژه، در صورت وجود هر گونه علائم خفیف نیز به پزشک مراجعه نمایید مخصوصا اگر علائم عفونت را دیدید، هر چه زودتر اقدام کنید.

آرایشگر باید از ابزار تمیز و ضدعفونی شده برای اکستنشن مژه شما استفاده نماید.
دکتر Parbhu توصیه می‌کند که طرفداران اکستنشن مژه باید از روغن درخت چای استفاده کنند.

بعد از خواندن این مطلب حتما شما نیز در انجام اکستنشن مژه دچار شک خواهید شد، اغلب عمل‌های زیبایی و آرایشگری برای سلامتی ما مضر هستند و نیاز به مراقبت چند ساعته دارند که در صورت رعایت نکردن نکات سلامت و بهداشتی، دچار بیماری‌ها و مشکلاتی خواهیم شد که شاید به هیچ وجه قابل درمان نباشد. همان طور که پیشگیری بهتر از درمان است پس شما باید قبل از همه چیز به عواقب کاری که می‌خواهید انجام دهید فکر کرده و تحقیقات کافی داشته باشید. برترین ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: