کد خبر: ۲۱۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 09
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در تصمیمی غیرمنتظره از سمت خود استعفا کرد
شفاآنلاین> اجتماعی> نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در آستانه دومین سالگرد حضورش در دولت ترامپ در تصمیمی غیرمنتظره از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش شفاآنلاین: پایگاه «آکسیوس» که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، نوشت دلیل اینکه چرا نیکی هیلی تصمیم به کناره‌گیری از سمتش گرفته هنوز مشخص نیست. خود هیلی نیز در یک نشست خبری در کاخ سفید که به همین منظور تشکیل شده بود، درباره علت کناره‌گیری‌اش به دلیل مشخصی اشاره نکرد و تنها از سختی کار خود در ۸ سال گذشته سخن گفت.

هیلی گفت پیش از آنکه دو سال در دولت ترامپ، نماینده آمریکا در سازمان ملل باشد، به مدت ۶ سال فرماندار کارولینای جنوبی بوده و اکنون زمان آن است تا افرادی که انرژی و قدرت مشابهی دارند این مسئولیت را برعهده بگیرند.

وی همچنین ضمن رد گمانه‌زنی رسانه‌ها گفت قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ندارد و در این انتخابات برای پیروزی ترامپ تلاش خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این نشست اعلام کرد که هیلی از ۶ ماه پیش تقاضای استعفا داشته و او امروز با این درخواست موافقت کرده است. ترامپ همچنین گفت که نیکی هیلی در پایان سال جاری میلادی (دی‌ماه) از دولت او جدا خواهد شد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با بیان اینکه افراد زیادی تمایل به حضور در این پست دارند، گفت ظرف چند هفته آینده گزینه خود برای جانشینی هیلی را معرفی خواهد کرد. «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان یکی از گزینه‌هایی است که از او به عنوان سفیر بعدی آمریکا در سازمان ملل نام برده می‌شود.

ترامپ همچنین ضمن فوق‌العاده خواندن عملکرد نیکی هیلی در دو سال گذشته، خروج از برجام را یکی از دستاوردهای مهم این دوران (!) عنوان کرد و بار دیگر مدعی شد ایران پس از روی کار آمدن او به کشور متفاوتی تبدیل شده و ممکن است در پی فشارهای اخیر دولت او، به زودی درخواست دهد که یک توافق واقعی با آمریکا انجام دهد!

منابع مورد استناد رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند هیلی در دیدار هفته گذشته‌اش با ترامپ در کاخ سفید با وی درباره این تصمیم که شمار زیادی از مقامات ارشد دولت ترامپ را شوکه کرده، صحبت کرده بود.

نیکی هیلی آخرین نفر از صف طولانی افرادی است که پیش از آنکه دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام شود، از دولت او جدا شده‌اند. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: