کد خبر: ۲۱۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 08
مطالعات جدید نشان می دهد می توان با ترکیب نانوذرات طلا به یک عامل ضد التهابی، آسیب های عضلانی را به سرعت بهبود بخشید و به فرآیند بازسازی عضلات نیز کمک کرد
شفاآنلاین>سلامت> مطالعات جدید محققان دانشگاه هاروارد نشان می دهد با اتصال نانوذرات طلا به عوامل ضد التهابی می توان آسیب های وارده به عضلات را ترمیم و عضلات را بازسازی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، به محض بروز آسیب های عضلانی، التهاب بوجود می آید و علاوه بر افزایش زمان بهبود، فرآیند درمان<Treatment> را با مشکل مواجه می کند.

مطالعات جدید نشان می دهد می توان با ترکیب نانوذرات طلا به یک عامل ضد التهابی، آسیب های عضلانی را به سرعت بهبود بخشید و به فرآیند بازسازی عضلات نیز کمک کرد.

معمولا برای ترمیم عضلات<Muscles> آسیب دیده از عامل ضد التهابی اینترلوکین 4 یا به اختصار IL-4 استفاده می شود که به عضله آسیب دیده تزریق می شود. این درمان با مشکلاتی از جمله عوارض جانبی مختلف و تجزیه سریع IL-4 همراه است. محققان برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده اند.

در این روش IL-4 به نانوذرات طلا متصل می شود و پس از تزریق به محل آسیب دیده، IL-4 را برای مدت زمان بیشتری در موضع جراحت نگه می دارد تا اثر بخشی آن بیشتر باشد. این دارو در صورت تزریق عادی، بلافاصله وارد جریان خون می شود و کارایی لازم را ندارد.

مطالعه این روش روی موش ها نشان می دهد تزریق IL-4 به همراه نانوذرات طلا منجر به افزایش فیبر عضلانی در محل ترزیق شده است و عوارض جانبی آن بسیار کمتر از روش های متداول است.

محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند بیماری های مزمن عضلانی را درمان کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: