از این بابت، ضعف داریم و مصادیق آن هم کم نیست که در این موارد، مردم احساس عدالت نمیکنند و اینکه دیگران به قانون توجه میکنند یا نه به ما مربوط نیست، اما آنچه برای ما مهم بوده این است که دچار خلاف و سوءاستفاده نشویم
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت گفت: به مدیران اعلام کرده ام در دوران تحریم، شایعه پردازان و کسانی که مردم را بخاطر دارو یا خدمات نگران میکنند، شناسایی و از آنها شکایت کنند.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مردم، اجرای قانون را به صورت کامل و دقیق برای همه به طور یکسان میخواهند، افزود: از این بابت، ضعف داریم و مصادیق آن هم کم نیست که در این موارد، مردم احساس عدالت نمیکنند و اینکه دیگران به قانون توجه میکنند یا نه به ما مربوط نیست، اما آنچه برای ما مهم بوده این است که دچار خلاف و سوءاستفاده نشویم.
دکتر هاشمی افزود: از اینکه رئیس دیوان عدالت اداری درخصوص 11 هزار شکایت از وزارت بهداشت(Health) در سال گذشته، سخن گفت، خجالتزده شدم. در مورد آمار شکایات از وزارت بهداشت میتوانیم دو دیدگاه داشته باشیم، یکی اینکه همه اینها را ناحق و ناشی از زیادهخواهی و سوءاستفاده از قانون بدانیم و دیگر اینکه شکایت را حق مردم بدانیم، اشتباهات خودمان را بپذیریم و قبول کنیم که کارکنان و زیرمجموعهها، ممکن است خلاف یا بیتوجهی داشته باشند و با حقوق مردم، قلدرمآبانه رفتار کرده باشند که من دیدگاه دوم را میپسندم. دکتر هاشمی افزود: مردم بیکار نیستند که دائم برای شکایت به مجموعههای مختلف مراجعه کنند و بعد از یکی دو سال که نوبت رسیدگی به پروندهشان شد به حق خود برسند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بخش عمدهای از شکایات(Complaints) مردم از وزارت بهداشت، مربوط به حوزه نیروی انسانی و معاونت توسعه است، اظهار داشت: بنابراین باید همان اول، حق مردم را بدهیم تا کار به شکایت نرسد و بخشی از شکایات ممکن است مربوط به آییننامهها باشد که باید اصلاح شود.