کد خبر: ۲۱۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 05
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بود که مجهزترین مرکز دیالیز شمال‌غرب کشور در استان زنجان تا 22 آبان‌ماه به بهره‌برداری برسد که متأسفانه این مرکز تا آن زمان قابل بهره‌برداری نخواهد بود
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل انجمن کلیوی استان زنجان گفت: خوابگاه مجهزترین مرکز دیالیز شمال‌غرب کشور در استان زنجان تا 22 آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شفاآنلاین، «محمدرضا طهماسبی»  با اشاره به این‌که هم‌زمان با هفته بیماران کلیوی طبقه خوابگاه مجهزترین مرکز دیالیز شمال‌غرب کشور در استان افتتاح خواهد شد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بود که مجهزترین مرکز دیالیز شمال‌غرب کشور در استان زنجان تا 22 آبان‌ماه به بهره‌برداری برسد که متأسفانه این مرکز تا آن زمان قابل بهره‌برداری نخواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ بیماری در این مرکز به‌علت مشکلات(Difficulties) مجوزی که در این زمینه  وجود داشت، پذیرش نشده است اما با برطرف شدن مشکلات در این زمینه این مرکز آماده پذیرش بیمار در این مرکز خواهد بود .

مدیرکل انجمن کلیوی استان زنجان اظهار کرد: این مرکز در ابتدا با تعداد 10 بیمار و 30 تخت آغاز به کار خواهد کرد و سپس به تعداد 200 تخت خواهد رسید .

طهماسبی افزود: با افتتاح این مرکز 200 بیمار(Patient) دیالیزی شهر زنجان در سه شیفت و سه روز در هفته تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی، ارائه خدمات آموزشی و درمانی به‌صورت کامل و جلوگیری از ورود افراد جدید به چرخه دیالیز را از اهداف مهم راه‌اندازی این مرکز برشمرد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: با افتتاح این مرکز 30 پرستار که آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گرفته‌اند، مشغول به کار خواهند شد و برای 20 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: