کد خبر: ۲۱۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 05
اگر فردی به صورت روزمره از این دسته موادمخدر استفاده کند، به هر دلیلی این فرد معتاد به موادمخدر شناخته می‌شود و هر یک از این مواد مخدر به روی افراد مختلف تاثیرات گوناگونی دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>یک جامعه‌شناس گفت: موادمخدر انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها تأثیرات متفاوتی بر افراد خواهند گذاشت.

به گزارش شفا آنلاین: محمد روزبهانی جامعه‌شناس و آسیب‌شناس اجتماعی اظهار کرد: موادمخدر به صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شود، یک گروه از موادمخدر مسکن‌ها و آرامبخش‌ها مانند تریاک، هروئین یا حتی قرص‌های خواب آور و الکل هستند و گروه دوم موادمخدر محرک‌ مانند شیشه و کوکائین هستند که پس از مصرف باعث تحریک و ایجاد احساس نشاط و انرژی زیاد در افراد می‌شوند. گروه سوم موادمخدر توهم زا مانند گل، حشیش یا قرص‌های توهم زا هستند که فرد مصرف کننده  پس از مصرف دچار توهم و خیال پردازی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر فردی به صورت روزمره از این دسته موادمخدر استفاده کند، به هر دلیلی این فرد معتاد به موادمخدر شناخته می‌شود و هر یک از این مواد مخدر به روی افراد مختلف تاثیرات گوناگونی دارد.

این جامعه شناس افزود: زمانی که فرد به موادمخدر وابسته شود، دیگر نمی‌تواند آن را ترک کند و به شرایطی می‌رسد که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و روانی وابستگی<Affiliation> در او ایجاد می‌شود و ادامه زندگی‌ برای فرد بدون مصرف مواد غیرممکن می‌شود، زیرا اگرمصرف مواد را قطع کند، عوارض جسمی و تاثیرات منفی برای فرد ایجاد می‌شود.
اثر کوکائین بر افراد

وی با اشاره به اینکه ماده مخدر کوکائین بر مغز تأثیر مستقیم می‌گذارد، تصریح کرد: کوکائین جزء آن دسته از موادمخدرها است که به گونه‌های مختلف مصرف می‌شود و در گروه مواد مخدر محرک قرار می‌گیرد.


این جامعه شناس افزود: افراد  کوکائین را به این دلیل مصرف می‌کنند که انرژی کاذب به دست آورند، همچنین اعتماد به نفسشان بالا برود و به نوعی تحرکاتشان زیاد شود.

روزبهانی گفت: وقتی فردی معتاد می‌شود، ممکن است چند نوع موادمخدر را باهم مصرف کند، به طورمثال فردی که الکل مصرف می‌کند به سراغ سایر موادمخدر چون شیشه و غیره نیز خواهد رفت و بسیاری از معتادان<addicts> بیشتر این مخدرها را امتحان می‌کنند و نوع مواد مصرفی برای آن‌ها اهمیت ندارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: