کد خبر: ۲۱۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 04
متخصصان درپژوهش‌های خود دریافتند کودکانی که یک سال یا بیشتر به مهد کودک رفته اند، در آینده به آسانی درمدرسه با افراد جدید آشنا شده و اختلال‌های عاطفی، چون ترس، استرس، خجالتی بودن و مواردی از این دست کمتر در آن‌ها مشاهده می‌شود
شفاآنلاین> اجتماعی> فرستادن کودک به مهد کودک می تواند اثرهای درمانی منحصربه فردی بر سلامت جسم و روح او داشته باشد و کودک با آمادگی بهتری وارد اجتماع های بزرگ تری چون مدرسه شود.

به گزارش شفاآنلاین: کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کودکانی که به مهد کودک می‌روند رفتار اجتماعی بهتری به نسب کودکانی که درخانه بزرگ می‌شوند، دارند.

این کودکان در آینده مشکل‌های عاطفی کمتری پیدا کرده و به آسانی درزمان تحصیل درمدرسه، دوست پیدا می‌کنند. کارشناسان فرانسوی این نتیجه‌ها را با تحقیق برروی ۱۴۲۸ کودک در رده سنی سه ساله به دست آورده اند.

در بیشتر مناطق دنیا، مادران شاغل یا خانواده‌هایی که به دلایل گوناگون فرصت مراقبت تمام وقت از کودکان خردسال خود راندارند، آن‌ها را به مهد کودک و کودکستان‌ها می‌سپارند.

متخصصان درپژوهش‌های خود دریافتند کودکانی که یک سال یا بیشتر به مهد کودک رفته اند، در آینده به آسانی درمدرسه با افراد جدید آشنا شده و اختلال‌های عاطفی، چون ترس، استرس، خجالتی بودن و مواردی از این دست کمتر در آن‌ها مشاهده می‌شود.


پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهند رفتن کودکان به مهد کودک می‌تواند سبب تقویت مهارت‌های زبانی و قدرت تفکر کودک شود و این کودکان درسال‌های تحصیل نمره‌های بالاتری کسب می‌کنند.

مربیان مهد کودک دوره های تخصصی روان شناسی کودک را پشت سر می گذارند و به این ترتیب به سرعت می توانند اختلال های عاطفی کودک چون پرخاشگری، استرس، خجالتی و کم رو بودن، کندی مهارت یادگیری،  انزوا طلبی و حتی ابتلا به برخی بیماری ها را شناسایی کنند.

شناسایی زودهنگام و اطلاع والدین از مشکل های کودک خردسال اثربسیار مفید بر درمان این اختلال ها و جلوگیری از گسترش آنها دارد.

کارشناسان به ویژه توصیه می کنند والدین دارای فرزند دختر، آنها را حتماً به مهد های کودک پیش از شروع مدرسه بفرستند، زیرا دختران معمولاً خجالتی تر از پسران هستند و امکان افزایش آسیب های عاطفی در سال های آتی  در مدرسه و جامعه وجود دارد. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: